Kalendarz wydarzeń
do 21-10-2024
Data: poniedziałek, 21.10.2024, godz. 19:00
Miejsce: Ostrowskie Centrum Kultury
21 października | 19:00
Lee. Na własne oczy
reżyseria: Ellen Kuras
dramat biograficzny, USA, Wielka Brytania, 116 min
do 22-10-2024
do 26-10-2024
Data: sobota, 26.10.2024, godz. 16:00; 19:00
Miejsce: Duża Scena OCK
Damski biznes
Jedna z najzabawniejszych komedii w historii teatru. Sybil i Jane to przyjaciółki i obrotne kobiety. Poznajemy je w wynajętym pokoju hotelowym, gdy są o krok od zrobienia interesu życia. Ich firma z bielizną erotyczną własnej produkcji leży w kręgu zainteresowań jednego z największych projektantów mody. Ku uciesze przyjaciółek Włoch chce zapłacić krocie, aby przejąć ich markę. By zachęcić go do kupna firmy, postanawiają zorganizować pokaz mody. Jednak nie na wybiegu , a we wspomnianym pokoju hotelowym…. Gdy przystojny model przyjeżdża na miejsce, bielizna jest już gotowa, by ją pokazać, a projektant jest w drodze , nagle w hotelu pojawiają się niczego nieświadomi mężowie naszych bohaterek… Zaczyna się prawdziwa komedia omyłek, która może doprowadzić do wielkiej katastrofy!
W spektaklu występują:
Sybil Brunt: Dominika Gwit / Katarzyna Misiewicz-Żurek
Jane Pritchard: Sylwia Gliwa / Joanna Kupińska
Paul Pritchard: Piotr Ligienza / Mariusz Zaniewski
George Brunt: Andrzej Popiel / Maciej Wilewski
Rodger Hodge: Maciej Wilewski / Tomasz Dedek / Jakub Wieczorek
Sebastian: Paweł Góral / Tomasz Ciachorowski
Bruno Frufferelli: Michał Piróg / Rafał Cieszyński / Mariusz Zaniewski
Twórcy:
Autorzy: Marcia Kash i Doug Hughes
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Zbyszyński
Scenografia: Witold Stefaniak
Kostiumy: Irma Tylor
Opracowanie muzyczne: Filip Grycmacher
BILETY
kasa OCK
do 26-10-2024
26 października 2024, godz. 18:00 , Forum Synagoga
Królewska Playlista
Wykonawcy
Arte dei Suonatori
Aureliusz Goliński – lider
Joanna Kreft - skrzypce
Steinar Granmo Nilsen - róg
Program
Georg Phillip Telemann - Sonata Polonoise a-moll
Georg Phillip Telemann - Koncert na róg D-dur
Johann David Heinichen – Koncert skrzypcowy D-dur
Johann Joachim Quantz - Koncert na róg Es-dur
Program “Królewska Playlista” przeniesie Państwa do czasów, gdy muzyka wykonywana na żywo pełniła rolę dzisiejszych playlist, czyli zbiorów utworów, które można zestawiać według własnych upodobań i wielokrotnie odtwarzać. W XVIII wieku muzyka była nieodłącznym elementem życia codziennego na dworze królewskim, towarzysząc zarówno oficjalnym uroczystościom, jak i życiu prywatnemu. Jak dziś tworzymy playlisty ukazujące nasze muzyczne preferencje, tak królowie i arystokracja mieli swoje ulubione modne utwory i preferowanych wykonawców.
Zaprezentujemy utwory 3 kompozytorów: Johanna Joachima Quantza, Johanna Davida Heinichena oraz Georga Phillipa Telemanna, których twórczość z pewnością była „dodana do ulubionych” przez dwór królewski. W okresie panowania królów Augusta II i Augusta III, jako elektorzy Saksonii utrzymywali oni dwa zespoły dworskie w Dreźnie i w Warszawie. Repertuar tych orkiestr częściowo pokrywał się. Przez szeregi Polnische Kapelle czyli zespołu warszawskiego przewinęło się wielu znanych i poważanych muzyków oraz kompozytorów ówczesnej Europy. Karierę niezwykłego formatu zrobił J.J. Quantz, który posiadł umiejętność gry na wielu instrumentach, zaczynając w wieku 20 lat od pozycji oboisty w orkiestrze Augusta II w Warszawie, stał się najwybitniejszym flecistą XVIII wieku. J.D. Heinichen piastował stanowisko królewsko-elektorskiego kapelmistrza na dworze Augusta II. W muzyce G.P. Telemanna odnajdujemy liczne inspiracje polską muzyką ludową, którą namiętnie kolekcjonował podczas pobytów na terenach dzisiejszej polskich. Być może z tego właśnie powodu kompozycje jego z ogromnym powodzeniem także grywane były na polskim dworze królewskim.
Zapraszamy do wspólnego odkrywania muzycznych skarbów XVIII wieku i zanurzenia się w atmosferze królewskiego dworu w Warszawie.
Wstęp wolny - ograniczona liczba miejsc. Bezpłatne zaproszenia na koncert do odebrania w Forum Synagoga, ul. Raszkowska 21, od dnia 16.10.2024 r.
Festiwal Muzyka Dawna – Persona Grata dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka” realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
do 27-10-2024
61. BIEG REPUBLIKI OSTROWSKIEJ
Data: 27 października 2024
Miejsce: Rynek
zapisy: https://online.datasport.pl/zapisy/portal/zawody.php?zawody=10106
do 27-10-2024
Data: niedziela, 27.10.2024, godz. 17:00
Miejsce: Duża Scena OCK
Królowa austro-węgierskiej operetki!
To tętniące czardaszem i rewią budapesztańskie Variété- urocze tancerki, knajpiani utracjusze i wreszcie ognisty romans Księcia Edwina z piękną szansonistką Sylvią Varescu. To historia miłości ponadczasowej i porywającej, podszytej skandalem mezaliansu.” Artystki z Variété”, „W rytm walczyka serce śpiewa”, „Czardasz Sylvii” to zaledwie kilka utworów spośród ferii przebojów tej operetki.
„Księżniczka Czardasza” to coś więcej niż historia o dwojgu zakochanych w sobie ludzi. Napięcie dramatu trudnej miłości w przezabawny sposób rozładowują drugoplanowe postacie. Urzekają widza dowcipnymi dialogami i gagami, nie szczędząc żartów i odniesień do czasów współczesnych.
Spektakl „Księżniczka Czardasza” Teatru Muzycznego Castello swoją premierę miał w styczniu 2014 roku na Zamku w Mosznej.
Spektakl w dwóch aktach z jedną piętnastominutową przerwą.
Czas trwania: 2h 15min
OBSADA:
SYLVIA VARESCU – Monika Rajewska
EDWIN – Adam Sobierajski/ Dariusz Pietrzykowski
BONI – Tomasz Białek
STASI – Anna Pieszka
KSIĄŻĘ – Jacek Nowosielski
KSIĘŻNA – Wanda Faruga/ Grażyna Nowosielska
FERI – Krzysztof Wierzchowski/Wiesław Gawałek
NOTARIUSZ KAMERDYNER – Jarosław Tyran
Muzycy Teatru Muzycznego Castello
Tancerze Teatru Muzycznego Castello pod kierownictwem Wiktorii Koryciak
REALIZATORZY:
Reżyseria: Tomasz Białek
Choreografia: Agnieszka Bednarz-Tyran
Organizacja: Patryk Moch
Reżyseria światła: Klaudia Wiatrak
Reżyseria dźwięku: Tomasz Wolny
KupBilecik – https://kbq.pl/129004
Biletyna – https://bilety.io/lVgTt
eBilet – https://sklep.ebilet.pl/46443371157258691
kasa OCK
do 27-10-2024
Data: niedziela, 27.10.2024, godz. 17:00
Miejsce:
MIEJSCE KONCERTU: 3mk Arena Ostrów
Serdecznie zapraszam na koncertową odsłonę Ostrowskich Dni Seniora. Na scenie naszej pięknej 3mk ArenaOstrów – tym razem wyjątkowa muzyczna uczta „Dancing Symfonicznie”.
Spotkajmy się i wspólnie świętujmy Dni Seniora w Ostrów Wielkopolski. Miasto z sercem Koncert „Dancing Symfonicznie” odbędzie się 27 października 2024 roku o godzinie 17:00 .
Bilety możecie kupić w Ostrowskie Centrum Kultury oraz na stronie biletserwis.pl. Dostępne są w cenach: 10 zł, 20 zł i 30 zł. Sprzedaż biletów rozpoczyna się 10 października o godzinie 10:00.
Prezydent Ostrowa Wielkopolskiego Beata Klimek
Przenieśmy się w czasie i znów poczujmy klimat najwspanialszych festiwali muzycznych lat 70. i 80. Wspomnijmy Opole i hity Zbigniewa Wodeckiego, Maryli Rodowicz czy Ireny Santor oraz włoskie San Remo gdzie prym wiedli Al Bano i Romina Power, Ricchi e Poveri i Toto Cutugno. Piosenki tych wszystkich znakomitych artystów wybrzmią na Senioraliach w Ostrowie Wielkopolskim. Wykonają je wspaniali śpiewacy operowi z Polski: Katarzyna Zając – Caban (sopran) i Piotr Wołosz (bas – baryton), a także wybitny włoski tenor Pablo Karaman w towarzystwie zespołu instrumentalnego Fundacji AVANGART. Koncert poprowadzi obdarzony niezwykłą charyzmą Jan Połowianiuk.
W programie usłyszymy nieśmiertelne przeboje polskich dancingów, m.in.: „Lasciatemi cantare”, „Il Mondo”, „Felicita”, „Mamma Maria”, „Lubię wracać tam, gdzie byłem”, „Już nie ma dzikich plaż”, „Niech żyje bal”, ale również „O sole mio” i wiele innych.
Reżyseria koncertu: Magdalena Wołosz
Zapraszamy!!!
FUNDACJA NA RZECZ KULTURY I SZTUKI AVANGART
Fundacja AVANGART działa na rynku muzycznym od 2015 roku. Głównym celem Fundacji jest umożliwienie szerokiej publiczności obcowania ze światem opery na najwyższym światowym poziomie. Stworzyła własną orkiestrę symfoniczną, z której tworzy również zespoły kameralne. Współpracuje z gwiazdami opery z całego świata (Polska, Włochy, Gruzja, Rosja, Albania oraz Brazylia).
Jest pierwszą polską organizacją, która wystawiła operę „Straszny Dwór” S. Moniuszki we Włoszech, w Grecji i w Hiszpanii. Fundacja AVANGART jest inicjatorem, producentem i organizatorem „Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO”. Zrealizowała kilkadziesiąt wielkoformatowych eventów oraz setki koncertów o bardziej kameralnym charakterze. Fundacja może poszczycić się również produkcjami operowymi wystawionymi w przestrzeni pozateatralnej z wykorzystaniem obiektów architektonicznych i przyrodniczych.
Artyści:
Magdalena Wołosz – reżyser koncertu
W 2015 roku stworzyła wspólnie z Piotrem Wołoszem Fundację na rzecz Kultury i Sztuki AVANGART.
Jest producentem, autorem scenariuszy oraz reżyserem wszystkich koncertów i wielu widowisk realizowanych dotychczas przez Fundację. Współautor i reżyser „Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO” oraz „Muzycznych Wakacji z Fundacją AVANGART”. Z powodzeniem realizuje również reżyserię światła w przedsięwzięciach Fundacji.
Soliści:
Katarzyna Zając-Caban
Zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego. Obecnie jest kierownikiem wydziału wokalnego Zespołu Szkół Muzycznych w Łodzi. Związana jest z Fundacją AVANGART od początku istnienia. W 2017r podczas Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO zadebiutowała rolą Musetty w operze „La Boheme” G. Pucciniego, w 2018 r., tytułową partią w operetce „Księżniczka Czardasza”, a w 2024 r. partią Cześnikowej w operze „Straszny Dwór”, który Fundacja wystawiła w Sewilli.
Pablo Karaman
Włoski tenor, który występuje na światowych scenach operowych, gdzie śpiewa wiodące role tenorowe repertuaru operowego, takie jak La Bohème, Rigoletto, Traviata, Lucia di Lammermoor, L’Elisir d’Amore, Madama Butterfly i wiele innych.
We włoskim Rai Uno zdobył pierwszą nagrodę w „Mettiamoci All’opera” i pracował z Fundacją Luciano Pavarottiego. Z radiem France nagrał operę „Madame Sans-Gêne” Giordano.
Pablo Karaman występował z wieloma znanymi artystami, m. in.: Andrea Bocelli, Zucchero, Jovanotti i Ennio Morricone. Karaman występował również koncercie „Pavarotti and Friends” na cześć Luciano Pavarottiego pod batutą M ° Carminati w Teatro Comunale „Luciano Pavarotti” di Modena. W Niemczech zdobył główną nagrodę Stowarzyszenia Richarda Wagnera i był gościem na festiwalu Bayreuth.
Piotr Wołosz
Swoją karierę rozpoczynał od pracy jako solista „Opery na zamku” w Szczecinie, oraz „Opery Wrocławskiej”. Kolejnym krokiem w jego drodze artystycznej była współpraca z „Teatrem Wielkim-Operą Narodową”, w Warszawie, „Operą Łódzką”, „Operą i Filharmonią Podlaską” w Białymstoku, oraz „Operą Śląską” w Bytomiu.
Od roku 2013 występuje głównie na deskach włoskich teatrów. Obecnie mentor, pomysłodawca, założyciel i Prezes Fundacji na rzecz Kultury i Sztuki AVANGART
BILETY w sprzedaży od 10 października od godziny 10:00 – kasa OCK, www.biletserwis.pl
do 28-10-2024
Data: poniedziałek, 28.10.2024, godz. 19:00
Miejsce: Ostrowskie Centrum Kultury
28 października | 19:00
The Dead Don’t Hurt
reżyseria: Viggo Mortensen
melodramat, western, Dania, Kanada, Meksyk, 129 min
do 30-10-2024
Data: środa, 30.10.2024, godz. 19:00
Miejsce: Duża Scena OCK
James Carter Quintet
( The Music of Eddie „Lockjaw” Davis) )
James Carter – saksofony
Satish Robertson – trąbka
Gerard Gibbs – fortepian
Hilliard Greene – kontrabas
Elmar Frey – perkusja
James Carter to klasa sama w sobie. Saksofonista z Detroit, który szturmem zdobywał najwyższe stopnie nowojorskiej sceny jazzowej. Po tym jak na jazzowej scenie objawił się Wynton Marsalis, tylko James Carter spowodował tak znaczące poruszenie wśród krytyków. Najważniejsze media traktujące o muzyce improwizowanej uznały jego debiut za jeden z najgłośniejszych od dziesięcioleci. Droga do sukcesu była zaskakująco krótka. Carter rozpoczął grę na saksofonie w wieku 11 lat, a światowe uznanie zyskał jako 24-latek znakomitym albumem „JC on the Set”. To, co doceniono u Cartera to przede wszystkim znakomite wyczucie różnych rodzajów jazzu, łatwość posługiwania się nimi oraz nienaśladowanie nikogo ze znanych światu geniuszy. Mając siedemnaście lat koncertował z bandem Marsalisa. Chwilę później, po przeprowadzce do Nowego Jorku stał się członkiem słynnej grupy samego Lestera Bowie’ego. W dyskografii saksofonisty odnajdujemy krążki, które w sposób niezwykle ciekawy, czasem wręcz finezyjny odnoszą się do twórczości innych, wybitnych osobowości muzycznych dwudziestego wieku. Przykładem może być album Chasin’ the Gypsy z dwutysięcznego roku, dedykowany Django Reinhardtowi, czy wydany trzy lata później Gardenias for Lady Day poświęcony Billie Holiday. Ten pierwszy współtworzyła znana polskim fanom jazzu, światowej klasy skrzypaczka Regina Carter – kuzynka saksofonisty.
Carter jest jednym z tych wielkich muzyków, którzy swoją niekwestionowaną pozycje zawdzięczają ciężkiej i konsekwentnej pracy, przejawiającej się na płaszczyźnie bycia liderem. Choć lista osób i składów, z którymi nagrywał byłaby z pewnością treściwa, saksofonista to przede wszystkim człowiek sygnujący własnym nazwiskiem kilkanaście dobrze przyjętych albumów. W tym świetle, fakty takie jak bycie członkiem Charles Mingus Big Band czy Heaven on Earth (min. John Medeski, Christian McBride) są dodatkowym atutem i smaczkiem w karierze muzyka. Gdyby sztukę Jamesa Cartera chcieć zdefiniować tylko jednym słowem, określenie „wszechstronność” byłoby tym najbardziej adekwatnym. Jego nieprawdopodobne umiejętności pozwalają mu wypowiadać się w każdym możliwym stylu – od jazzu tradycyjnego spod znaku Sidneya Becheta, poprzez swing, różne odmiany bebopu, blues, funk-jazz, po ethnic, free i syntezy jazzu z muzyką klasyczną (np. album „Caribbean Rhapsody”, nagrany w 2011 wspólnie z orkiestrą Sinfonia Varsowia).
Podobnie jak niegdyś Mingus czy Davis, Carter nie uznaje podziału jazzu na gatunki, co więcej, prezentuje wobec niego postawę „ahistoryczną”, traktując dawne style jako muzykę wciąż aktualną, żywą, posiadającą ogromny potencjał, który można wykorzystać na wiele sposobów.
Obecnie ma status jednego z najbardziej charyzmatycznych wirtuozów, grającego na wszystkich możliwych odmianach saksofonu – od sopranowego po basowy. Płyty zarejestrowane przez Cartera, aczkolwiek znakomite, nie dają pełnego wglądu w jego możliwości. Prawdziwych skrzydeł dostaje na koncertach. To właśnie wtedy ujawnia swoją prawdziwą naturę. Jest typem ekspresjonisty artysty gwałtownego i zadziornego. Koncert w ramach europejskiej trasy, w ramach której przybędzie do Ostrowa Wielkopolskiego, będzie poświęcony wybitnemu amerykańskiemu saksofoniście Eddie’mu „Lockjaw” Davisowi, niegdyś członkowi Big Bandu Counta Basiego i Kenny’ego Clarke’a, partnera Johnnego Griffina, Oscara Petersona czy Elli Fitzgerald. Czeka nas więc czarowny wieczór.
bilety: kasa OCK oraz na www.jazzwmuzeum.pl
do 06-11-2024
Data: środa, 06.11.2024, godz. 19:00
Miejsce: Duża Scena OCK
Take 6 to najbardziej utytułowana i najczęściej nagradzana grupa wokalna świata. Mają za sobą 10 nagród Grammy, 10 nagród Dove, 2 nagrody NAACP Image Awards czy Soul Train Award. Zostali też Członkami Galerii Sław Muzyki Gospel (The Gospel Music Hall of Fame).
Claude McKnight III – główny tenor
Mark Kibble – tenor
Joel Kibble – tenor
Dave Thomas – tenor
Alvin Chea – bas
Khristian Dentley – baryton
Od 1987 roku, gdy wraz z ich pierwszą płytą pojawiła się nazwa Take 6 zespół podbił świat i utrzymuje uwielbienie wśród miłośników soulu, jazzu, pop, gospel. To kwintesencja jakości, wielkości, czystości wykonania. To pewnik genialnego show, wspaniałego kontaktu z publicznością, niespotykanych gdzie indziej wrażeń muzycznych, estetycznych i emocjonalnych.
Ich zawrotna kariera rozpoczęła od wydania autorskiej płyty „Take 6”, która rozeszła się w ponad milionowym nakładzie (i za którą otrzymali pierwszą nagrodę Grammy). Ich późniejszy marsz po estradach świata był jednym pasmem sukcesów, zdobywając miliony fanów na całym świecie. Take 6 są bez wątpienia najpopularniejszą grupą, w ankiecie najbardziej prestiżowego czasopisma Down Beat, zajmuje od lat pierwsze miejsce jako najlepszy zespół jazzowy, przed The Manhattan Transfer i The New York Voices. Żadna grupa wokalna nie śpiewa jazzu z taką wirtuozerią jak oni a ich wokalistyka jest mocno osadzona w tradycji. Pomysły czerpią z spirituals, soulu, jazzu i muzyki rozrywkowej. Niebywałe zalety wokalne to precyzyjna intonacyjna, swoboda, wirtuozeria i doskonałość brzmienia. Potrafią głosem naśladować dowolne instrumenty: perkusje, kontrabas, puzon, saksofon czy trąbkę. Niebywałe zalety tej szóstki to precyzja intonacyjna, swoboda, wirtuozeria i doskonałość brzmienia.
Zespół współpracował z najważniejszymi w muzycznym świecie: wzięli udział w nagraniu legendarnego albumu Quincy Jonesa „Back On The Block”, produkcjach Stevie Wondera, Al’a Jarreau, Elli Fitzgerald, Modern Jazz Quartet, Kenny Rogersa, Yellowjackets, Brandforda Marsalisa, Patti Austin a także Mariah Carey czy Whitney Houston. Pojawili się na kilkunastu ścieżkach dźwiękowych do filmów, między innymi „Dick Tracy” i „Do The Right Thing” w reżyserii Spike’a Lee czy „Boyz N the Hood”. Imponująca współpraca z The Manhattan Transfer została nagrana na ich koncercie w Chicago podczas trasy koncertowej „THE SUMMIT: The Manhattan Transfer Meets Take 6” w 2017 roku. Byli jako pierwszą grupą muzyczną, która wystąpiła na Kubie w ramach normalizacji stosunków między Kubą a USA.
Każdy piosenkarz, który aspiruje do doskonałości wokalnej, nie może przeoczyć wkładu, jaki członkowie tego zespołu, wnieśli do światowej muzyki.
Co sprawia, że muzyka i grupa trwają tak długo? Odpowiedzi są proste i bezpośrednie: wiara, przyjaźń, szacunek i miłość do muzyki. Multiplatynowy sekstet mówi o swojej długowieczności: „Jesteśmy rodziną w tym sensie, że bardzo troszczymy się o siebie nawzajem, co pomaga nam trzymać się razem. Są chwile, kiedy robi się ciężko, ale trzymamy się razem dzięki miłości i szacunkowi, jakie mamy dla siebie nawzajem. Gotowość grupy do umożliwienia członkom realizacji innych projektów również przyczynia się do rozwoju marki i spójności grupy” – mówi Joey Kibble.
To ich drugi przyjazd do Ostrowa Wielkopolskiego w ramach cyklu „Jazz w muzeum”, wcześniej zaszczycili nas w listopadzie 2008 roku.
bilety: kasa OCK oraz na www.jazzwmuzeum.pl
do 08-11-2024
Data: piątek, 08.11.2024, godz. 17:15; 19:30
Miejsce: Duża Scena OCK
Barabuum!
Przygotuj się na teatralny rollercoaster, w którym sąsiedzkie relacje przekroczą granicę prywatności. „Barabuum!” to pikantna komedia Artura Barcisia, która obnaża tajemnice i skandale sąsiedzkie, wywołując salwy śmiechu!
„Barabuum!” to teatralna bomba emocji, która eksploduje w nowoczesnym mieszkaniu Anny i Juliusza oraz ich zuchwałych sąsiadów – Laury i Seby. Wieczór pełen nieoczekiwanych zwrotów akcji zaczyna się niewinnie, ale szybko przeradza się w gorące i prowokacyjne wydarzenie. Z pozornie harmonijnych relacji wyłania się burzliwa mieszanka intryg, zmysłowych podtekstów i nieprzewidzianych konfrontacji.
Tego wieczoru, pełnego zaskakujących odkryć i bezwstydnych propozycji, napięcie rośnie, a przestrzeń między „normalnym” a „niepohamowanym” staje się coraz bardziej mglista. Czy małżeństwo Anny i Juliusza wyjdzie z tego bez szwanku? A może Laura i Seba pokażą im nową definicję „sąsiedzkiej pomocy”?
Przygotuj się na komedię, która nie tylko rozbawi Cię do łez, ale również sprawi, że zastanowisz się, ile tajemnic możesz tolerować za drzwiami własnego domu. Zarezerwuj bilety na „Barabuum!” i daj się porwać w wir szalonych emocji i zuchwałej zabawy!
Obsada:
Jowita Budnik
Katarzyna Wajda
Marcin Korcz
Paweł Małaszyński
reżyseria: Artur Barciś
autor: Cesc Gay
tłumaczenie: Hanna Szczerkowska
Spektakl dla widzów powyżej 16 roku życia.
do 09-11-2024
Data: sobota, 09.11.2024, godz. 19:00
Miejsce: Duża Scena OCK
Stowarzyszenie Konferencji św. Wincentego a Paulo z Ostrowa Wielkopolskiego zaprasza na koncert charytatywny w wykonaniu Zespołu Pieśni i Tańca „ŚLĄSK”.
Koncert odbędzie się w Ostrowskim Centrum Kultury przy ul. Wolności 2 w Ostrowie Wielkopolskim, w sobotę 9 listopada 2024 r. o godzinie 19.oo.
Na scenie zobaczymy program „A to Polska właśnie”. To najbardziej znany program Zespołu, przynoszący światowy rozgłos oraz splendor, ukazujący piękno naszej kultury narodowej, jak i spuścizny regionalnej. Całokształt widowiska stanowią ludowe pieśni i tańce, charakterystyczne dla poszczególnych regionów Polski, wzbogacone choreografiami tańców narodowych.
Przeważającą część programu stanowią kompozycje Stanisława Hadyny oraz układy choreograficzne Elwiry Kamińskiej – twórców potęgi „Śląska”.
W programie znajdują się popularne utwory, takie jak: „Karolinka”, „Szła dzieweczka”, „Hej, te nasze góry” oraz tańce, m.in. „Trojak”, „Kujawiak-Oberek” czy „Polonez-Mazur”.
Zespół Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek artystycznych w Polsce i na świecie. To instytucja kultury o ogromnych możliwościach wykonawczych, realizująca ok. 200 koncertów rocznie. Zespół tworzy ponad stuosobowy skład artystyczny: chór, balet i orkiestra. Wielki Ambasador Polski na świecie zrealizował ponad 9 tys. koncertów dla przeszło 27 mln widzów w 44 krajach pięciu kontynentów. Od maja 2017 r. zespół jest Instytucją Kultury Samorządu Województwa Śląskiego współprowadzoną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Droga do dzisiejszej wielkości Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” rozpoczęła się 1 lipca 1953 roku. Stanisław Hadyna wraz z Elwirą Kamińską stworzyli solidne podstawy współczesnego kunsztu artystycznego zespołu. ZPiT „Śląsk” jest zespołem artystycznym o ogromnych możliwościach wykonawczych, występującym nie tylko na wielkich światowych scenach, lecz także w miejscowościach na co dzień pozbawionych dostępu do wartościowych propozycji kulturalnych. Obecnie w repertuarze Zespołu znajduje się kilkanaście różnorodnych form artystycznych – od wielkich widowisk przynoszących barwną i dynamiczną panoramę folkloru wszystkich regionów kraju, poprzez wielce efektowne koncerty edukacyjne, aż po prezentacje muzyki klasycznej i sakralnej. Za swoją działalność Zespół „Śląska” był wielokrotnie nagradzany.
Partnerami koncertu są Urząd Miasta Ostrów Wielkopolski oraz Ostrowskie Centrum Kultury.
Bilety – w cenie 110,00 zł – do nabycia w Hurtowni Naczyń Jednorazowych BWK przy ul. Wysockiej 31 w Ostrowie Wielkopolskim oraz w kasie w OCK.
Możliwa również rezerwacja telefoniczna pod numerem 604-986-077.
do 14-11-2024
Data: czwartek, 14.11.2024, godz. 19:00
Miejsce: Duża Scena OCK
Kubański wirtuoz fortepianu Harold López-Nussa zagra ze swoim kwartetem w czwartek 14 listopada 2024 r. na 153. edycji „Jazz w muzeum” w Ostrowie Wielkopolskim na scenie Ostrowskiego Centrum Kultury. To wschodząca gwiazda, która nagrywa w legendarnej amerykańskiej wytwórni Blue Note ( album „Timba a la Americana”).
Urodzony w muzycznej rodzinie w Hawanie López-Nussa budował swoją karierę w ciągu ostatnich dwóch dekad, od czasu wygrania prestiżowego konkursu Montreux Jazz Piano Competition w 2005 roku. Swoimi porywającymi występami zachwycił publiczność na całym świecie, wydał dziewięć uznanych albumów jako lider i był częścią projektu Ninety Miles z 2011 roku ze Stefonem Harrisem, Davidem Sanchezem i Christianem Scottem. Jego muzyka odzwierciedla pełen zakres i bogactwo kubańskiej tradycji muzycznej – w oryginalnym i pełnym pasji stylu łączy jazz z tradycjami latynoskimi, afro-kubańskimi, tworząc barwny muzyczny świat.
„Jest muzykiem o zdumiewającej technice, a swoją miłość do jazzowej improwizacji i kubańskich korzeni, klasycznych inspiracji, tworzy wyjątkowy styl globalnego jazzu. Jego muzyka odzwierciedla pełen zakres i bogactwo muzyki kubańskiej, z charakterystyczne połączenie elementów klasycznych, folklorystycznych i improwizacji jazzowej. Eksploduje i rozszerza współczesne narracje wokół nowoczesnego jazzu, genialnie łącząc niezliczone style afro-kubańskie”.
haroldlopeznussa.com
„…Harold López-Nussa jest jednym z największych pianistów Kuby…”
Havana Times
„…Jednodźwiękowy ton Lopeza-Nussy jest podobny do Herbiego Hancocka, a jego ataki dwiema pięściami są równie radosne jak Chicka Corei….”
DownBeat
…Szybko zdobywa światową popularność w świecie jazzu i nie tylko. Jego zgrany kwartet urzeka publiczność nieustępliwą żywiołowością, która łączy pokolenia i gatunki…”
Billboard
To Jego druga wizyta w naszym kraju a zarazem ostatni koncert z naszego cyklu w tym roku.
Harold López-Nussa – fortepian, Fender Rhodes
Rafael Aguilar – saksofon
Luques Curtis – kontrabas
Ruy Adrian López-Nussa – perkusja
do 14-11-2024
Data: czwartek, 14.11.2024, godz. 19:30
Miejsce: Mała Scena OCK
Wracamy na scenę Ostrowskiego Centrum Kultury, by ponownie zaskoczyć Was i samych siebie! Nasza grupa Impr00strów wznawia swoje cykliczne występy – tym razem aż siedem razy do wakacji! Każdy z tych wieczorów to niepowtarzalna okazja, by zobaczyć coś, co już nigdy więcej się nie wydarzy… bo jak sama nazwa mówi, #sieniepowtorzy!
Przyjdź, baw się razem z nami, a może nawet złapiesz chwilę sławy na scenie?
Widzimy się raz w miesiącu, z małymi przerwami, więc zarezerwuj sobie wieczory pełne śmiechu, spontaniczności i improwizacji. Nie wiesz, co się wydarzy? My też nie, i właśnie to jest w tym najlepsze!
Do zobaczenia na scenie!
Najbliższe 3 spotkania odbędą się: 10 października, 14 listopada, 5 grudnia.
Bilety w cenie: 15 zł dostępne w kasie OCK.
do 16-11-2024
Data: sobota, 16.11.2024, godz. 16:00
Miejsce: Duża Scena OCK
Teresa Werner – Koncert „Marzeniami do sukcesu” Teresa Werner to polska piosenkarka pochodząca z Nakła Śląskiego. Pojawiła się na scenach największych teatrów świata, w tym m.in. Carnegie Hall oraz Broadway. Jej występy obejmowały Europę, Afrykę, Azję oraz Amerykę Północną. W 1991 roku Teresa Werner reprezentowała zespół „Śląsk” na Festiwalu Piosenki Ludowej w RPA, gdzie zajęła pierwsze miejsce. Jej kariera solowa przyspieszyła po nagraniu takich hitów jak „Miłość jest piękna”, „Dałabym Ci dała” czy „Kocham swoje morze”. Jej kompozycje oraz teledyski są emitowane na antenach stacji radiowych i telewizyjnych. Dotychczas w dorobku artystki ukazało się kilka płyt CD oraz DVD. Pierwszy album „Spełnić Marzenia” uzyskał status Platynowej Płyty. Teresa obecnie promuje swój najnowszy album CD „Sekret Miłości”, a także książkę Teresa Werner – „Marzeniami do sukcesu”. Artystka nie zwalnia tempa i zaskakuje swoich fanów pięknymi teledyskami do piosenek z najnowszej płyty.
Serdecznie zapraszamy!
bilety dostępne w kasie OCK oraz na Kupbilecik
do 21-11-2024
Data: czwartek, 21.11.2024, godz. 19:00
Miejsce: Galeria PIK
Weronika Trzeciak
Absolwentka ASP we Wrocławiu. Zajmuje się rysunkiem. Tworzy za pomocą cienkopisów oraz linorytu. W poszukiwaniu inspiracji sięga do świata przyrody oraz fantasy.
Wystawa Odcienie czerni to fascynująca podróż przez świat monochromatycznej sztuki, gdzie czerń staje się nie tylko kolorem, ale również narzędziem ekspresji i odkrywania nowych wymiarów rzeczywistości. Prezentowane prace, wykonane techniką cienkopisu oraz linorytu, zapraszają widzów do odkrycia jak wiele można wyrazić za pomocą jednego koloru. Wystawa udowadnia, że ograniczenie palety barw może stać się źródłem inspiracji, pozwalając odkryć nieoczekiwane piękno w subtelnych gradacjach czerni i bieli.
do 23-11-2024
Data: sobota, 23.11.2024, godz. 19:00
Miejsce: Duża Scena OCK
otwarcie – Bar Mała Scena: 19:00
start koncertu: 20:00
Jesienią 2024 artyści SMOLIK//KEV FOX wyruszają w II część trasy koncertowej promującej album BELLY OF THE WHALE.
11 października 2023 duet pochwalił się długogrającym albumem zatytułowanym „Belly Of The Whale”. To koncepcyjna płyta, która nie tylko swoją treścią, ale także strukturą muzyczną pozwala słuchaczom sentymentalnie powrócić do lat 80. i 90. – co słychać przede wszystkim w dwóch pierwszych singlach „Promises” oraz „Smoke And Mirrors”. W dniu wydania albumu premierę miał także singiel, tytułowy „Belly Of The Whale” wraz z klipem w reżyserii Dominika Radeckiego. Ten przejmujący i estetyczny obrazek został nakręcony w majestatycznej Twierdzy Modlin, a gościnnie oprócz muzyków wystąpił Krzysztof Zalewski. Minionego lata artyści zagrali m.in. na: Męskim Graniu, Olsztyn Green Festival, CJG24 w Warszawie, Yass! Festival czy The Tall Ships Races w Szczecinie, a sam Andrzej Smolik stanął na czele Orkiestry Orkiestr czyli specjalnego projektu na 15-lecie Męskiego Grania, podczas którego zagrane zostały wszystkie dotychczasowe single na wzór O.O. z roku 2019, której również „przewodniczył” Smolik. Po wspaniałych letnich festiwalach najwyższy czas wrócić do przytulnych klubowych przestrzeni i większej intymności.
Oto ostatni singiel duetu SMOLIK//KEV FOX – „5 DAYS ”
https://www.youtube.com/watch?v=H_X2jYnS3ac
Tytułowy utwór z płyty BELLY OF THE WHALE
https://www.youtube.com/watch?v=H_I5i9tb2yQ
bilety: https://www.eventim.pl/…/smolik-kev-fox-smolik-kev-fox…/