Wyjątkowe miejsce powstało w Szkole Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Ostrowie Wielkopolskim – to korytarz sensoryczny. Wspiera rozwój zmysłów, koordynację ruchową i koncentrację, a jednocześnie jest świetną formą zabawy.
Korytarz sensoryczny ma nie tylko walory edukacyjne, ale także terapeutyczne. Dzieci mogą w nim rozwijać swoje umiejętności społeczne, uczyć się samoregulacji oraz lepiej radzić sobie ze stresem. Dzięki różnorodności bodźców, strefa ta jest przystosowana do potrzeb każdego ucznia, zarówno tych wymagających szczególnego wsparcia, jak i dzieci zdrowych.
Jest tam magiczny dywan, łóżko wodne, kolorowe ścieżki, różnorodne faktury i interaktywne elementy. To idealne miejsce dla dzieci z autyzmem, ADHD czy Zespołem Aspergera. To pierwsze tego typu miejsce wśród ostrowskich szkół podstawowych.
– Każdy z nas odbiera różnymi zmysłami świat. Zmysłem wzroku, smaku, dotyku czy węchu i właśnie na tym korytarzu możemy stymulować wszystkie nasze zmysły. Mamy magiczny dywan. Dzieci będą mogły grać w różne gry edukacyjne, dydaktyczne i sportowe. Tych gier jest ponad dwieście. Mamy specjalne pomoce dydaktyczne, które można dotykać, bawić się nimi i w ten sposób dzieci mogą odreagowywać emocje – podkreśla Renata Spodzieja, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim.
Korytarz kosztował 100 tysięcy złotych, pieniądze pochodziły z budżetu miasta w ramach programu "Inicjatywa Lokalna". Korytarz sensoryczny to pomysł dyrektorki szkoły Renaty Spodzieji oraz nauczycieli, którzy pragnęli stworzyć przestrzeń wspierającą uczniów w codziennym funkcjonowaniu i nauce.