Ilustracja do artykułu: Krystian Durman - z miłości do gór

Krystian Durman - z miłości do gór

11-02-2019

To będzie prawdziwie Walentynkowa podróż Śladami Ostrowskich Globtroterów. Z miłości do gór, 14 lutego o godz. 19.30 (Mała Scena OCK) wyruszymy na wyprawę do Nepalu. Staniemy u stóp Mount Everestu i Ama Dablam. Naszym przewodnikiem po Himalajach będzie Krystian Durman, a spotkanie poprowadzi Agnieszka Janowska.

Mt. Everest'u nikomu przedstawiać nie trzeba, ale czy wiecie coś o tej drugiej górze? Ama Dablam, położona w sercu Doliny Khumbu jest najpopularniejszym szczytem Nepalu. Wysoka na 6856 m n. p. m. W stolicy, Katmandu przyciąga uwagę na plakatach, pocztówkach i na wszystkich pamiątkach. Uwieczniona jest także na miejscowej walucie. Jej sylwetka wygląda imponująco z Tengbocze ("stolicy" Szerpów} i Pangboche (znajduje się  tam najstarszy buddyjski klasztor - Solo Khumbu). Dla Tybetańczyków i miejscowych Szerpów góra ta ma znaczenie magiczne. Nepalczycy nazywają ją "Matka z perłowym naszyjnikiem", ponieważ Ama znaczy matka, Dablam to amulet.

- Zapraszam na spotkanie oraz filmowo-fotograficzny zapis wyprawy w mistyczną krainę Himalajów i jej niezwykłych mieszkańców. Opowiem o surowym klimacie tego miejsca, przekraczaniu własnych granic, szacunku wobec sił natury, otwartości na innych oraz samotności pośród ośmiotysięczników - mówi Krystian Durman.

Śladami Ostrowskich Globtroterów to cykl spotkań podróżniczych organizowanych przez Agnieszkę Janowską/Montownie Kreatywną, odbywających się raz w miesiącu od 2012 roku. Bohaterami spotkań są ludzie z sąsiedztwa, pełnij pasji i miłości do poznawania Świata. Razem z nimi mieliśmy okazję być w najodleglejszych zakątkach Ziemi. Przemierzaliśmy bezdroża Syberii, zdobywaliśmy góry Tien Szan’u, pływaliśmy Batorym po Atlantyku, zwiedzaliśmy wyspę Hokkaido, w Afryce fotografowaliśmy pingwiny, a na Rapa Nui oglądaliśmy zaćmienie słońca. Prelekcje przez lata, zgromadziły ponad pięć tysięcy gości, a zainteresowanie nimi ciągle rośnie.

- Tym razem zaprosiłam na prezentację znajomego z Kalisza. Wyjątek potwierdza regułę. Krystian Durman to podróżnik, aktor Narodowego Starego Teatru w Krakowie, który w ramach projektu "Himalaje. Dopisz swoją historię" wyruszył samotnie na spotkanie z najwyższymi szczytami świata. Z wypraw wrócił całkiem niedawno, więc historia jest jeszcze gorąca. Bądźcie z nami. Będzie moc dobrej energii. Walentynkowy wieczór z „miłości go gór”, to dopiero rarytas. Zabierz więc ukochaną osobę i jedz z nami w Himalaje - mówi Agnieszka Janowska.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x