Inwestujemy w bezpieczeństwo, ale i komfort kierowców. Przejezdne są już dwa nowe ronda w Ostrowie Wielkopolskim: rondo w ulicy Limanowskiego oraz rondo w ulicy Wrocławskiej.
- To inwestycje, które znacznie wpłyną na poprawę płynności ruchu w mieście. To wzrost bezpieczeństwa i komfortu użytkowników dróg: kierowców, ale i rowerzystów, czy pieszych. Przy każdym z nowych rond zadbaliśmy o ścieżki rowerowe i oznakowane przejścia dla pieszych - podkreśla Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego i dodaje - Staramy się, by każdej miejskiej inwestycji towarzyszyły również nowe nasadzania. W tym przypadku ronda wzbogaciliśmy o piękną zieleń.
Dawne skrzyżowanie ulic Wrocławska, Brzozowa, Sadowa to dziś Rondo Przy Kuźni. Taką nazwę wybrali radni wybrano podczas październikowej sesji Rady Miejskiej w Ostrowie Wielkopolskim. To nazwa, która wpisała się w historię tej okolicy.
Budowa ronda w ulicy Wrocławskiej to koszt niemal 4 mln złotych. Jednak pozyskaliśmy na tę inwestycję aż 95% dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład .
Nowe rondo to sprawniejszy ruch w tej części miasta, ale i nowe nasadzenia, bo aż 26 nowych drzew i 540 krzewów!
Przejezdne jest już także nowe rondo w ulicy Limanowskiego. Ono również ma upłynnić ruch w tej części Ostrowa Wielkopolskiego. To kolejny odcinek Ramy Komunikacyjnej naszego miasta.
- To bardzo ważny moment - finalizacja jednej z najważniejszych inwestycji drogowych, a więc budowy Ramy Komunikacyjnej Ostrowa Wielkopolskiego. Rondo w ciągu ulicy Limanowskiego jest już przejezdne. Ma ono poprawić bezpieczeństwo w tej części miasta i upłynnić ruch - mówi Mikołaj Kostka, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Na rondzie pojawiło się duże drzewo, ale ozdobią je także krzewy róż. Będzie ich aż 500!
Ten odcinek Ramy Komunikacyjnej to nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, przebudowa istniejących i budowa nowych zjazdów, odwodnienie dróg, a także budowa i rozbudowa 8 skrzyżowań.
Budowa II etapu Północnej Ramy Komunikacyjnej to inwestycja za ponad 18 milionów złotych. Na jej realizację Miasto Ostrów Wielkopolski pozyskało ponad 14 mln złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
- Prace związane z budową tego odcinka Ramy Komunikacyjnej niemal dobiegły końca. Czeka nas jeszcze malowanie oznakowania poziomego, ale czekamy na bardziej łaskawą pogodę - dodaje Marcin Wieruchowski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim.
W 2020 roku miasto oddało mieszkańcom pierwszą część tej inwestycji, która kosztowała 4,5 miliona złotych. Wówczas prace objęły rozbudowę skrzyżowania przy Galerii Ostrovia, w ciągu Alei Słowackiego do ulicy Grunwaldzkiej. Ta część Ramy została oddana do użytku w 2020 roku.