Słowikowa, Krańcowa, Kilińskiego, Drzymały - na te ulice sprzęt budowlany już wjechał, a prace trwają. Inwestycji w ramach Ostrowskiego Programu Budowy Dróg Osiedlowych będzie jednak więcej.
- Krok po kroku realizujemy Ostrowski Program Budowy Dróg Osiedlowych. Chcemy podnosić bezpieczeństwo i komfort jazdy po drogach na naszych osiedlach. Pierwsze drogi już zrobione, ale nie zatrzymujemy się i działamy dalej. Realizujemy, planujemy i przygotowujemy dokumentacje projektowe na kolejne drogi na ostrowskich osiedlach - komentuje Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
W budżecie Miasta Ostrowa Wielkopolskiego zarezerwowano ponad 8 mln złotych na Ostrowski Program Budowy Dróg Osiedlowych w 2025 roku. Część drogowych inwestycji już trwa.
- Ulica Słowikowa - tu na odcinku od ulicy Strzeleckiej do skrzyżowania z ulicą Kukułczą powstanie nawierzchnia z kostki betonowej.Trwa również postępowanie mające na celu rozszerzenie zakresu prac do końca zabudowań ulicy Słowikowej. Całkowita wartość inwestycji to 350 tysięcy złotych, a zakończenie prac planowane jest na koniec maja 2025 roku.
- Ulica Krańcowa to kolejny punkt Ostrowskiego Programu Budowy Dróg Osiedlowych. Prace rozpoczęły się od budowy kanalizacji deszczowej, następnie realizowana będzie nawierzchnia jezdni na odcinku 324 m, która powstanie od końca zabudowań w kierunku przejazdu kolejowego. Całkowita wartość zadania to ponad milion złotych, a zakończenie prac planowane jest na czerwiec 2025 roku.
- Trwa budowa ulicy Drzymały na Osiedlu Pruślin. Ponad półkilometrowy odcinek drogi zyska nawierzchnię z kostki brukowej na podbudowie z betonu cementowego. Zakres prac obejmuje 620 metrów drogi wraz z odwodnieniem. Koszt inwestycji wynosi ponad 1 mln złotych. Planowany termin zakończenia to czerwiec 2025 rok.
W ramach programu wybudowano chodnik na ulicy Szczecińskiej, rozbudowano ścieżkę na ulicy Nowa Krępa, przebudowano ulicę Wąską, przebudowano jezdnię na odcinku ulicy Matejki od ulicy Jankowskiego do ulicy Ledóchowskiego, zakończono budowę ul. Łąkowej, wybudowano ciąg pieszo - jezdny i kanalizację deszczową na ulicy Zduńskiej i Kruczej. Zakończono także prace związane z budową chodnika na Osiedlu Robotniczym i chodnika na ulicy Krakowskiej.
- Sukcesywnie realizujemy zadania Ostrowskiego Programu Budowy Dróg Osiedlowych. W 2025 roku na budowę dróg na ostrowskich osiedlach przeznaczamy ponad 8 mln złotych. To pieniądze na nawierzchnie, kanalizacje deszczowe, chodniki i ścieżki rowerowe, ale także dokumentacje projektowe kolejnych dróg na ostrowskich osiedlach. Docelowo chcielibyśmy dochodzić do kwot 15-18 mln złotych rocznie na ten program, by tempo budowy było wyraźniejsze - podkreśla Mikołaj Kostka, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Jeszcze w tym roku, w ramach Ostrowskiego Program Budowy Dróg Osiedlowych, zrealizowane zostaną:
- ulica Irysowa z odcinkiem ulicy Konwaliowej - nowa nawierzchnia i kanalizacja deszczowa;
- ulica Glabisza - kanalizacja deszczowa i nawierzchnia;
- ulica Wysoka - kanalizacja deszczowa i nowa nawierzchnia;
- ulica Śląska - brakujący odcinek nawierzchni;
- ulica Pussaka i ulica Grześczyka - nawierzchnia i kanalizacja deszczowa do końca zabudowań;
- chodnik na ulicy Jankowskiego;
- ulica Słowikowa - zwiększenie zakresu prac;
- uzupełnienie ścieżki rowerowej przy ulicy Komuny Paryskiej;
- utwardzenie terenu obok garaży przy ulicy Kościuszki i stworzenie nowych miejsc parkingowych.
W Ostrowie Wielkopolskim trwa także przebudowa ulicy Kilińskiego. Ponad półkilometrowy odcinek przejdzie gruntowną modernizację – a właściwie zostanie wybudowany od podstaw. Prace ruszyły od strony skrzyżowania z ulicą Czarnieckiego. Nowa nawierzchnia asfaltowa, krawężniki, chodniki i zjazdy na posesje sprawią, że droga stanie się wygodniejsza i bezpieczniejsza. Dodatkowo wybudowane zostanie odwodnienie.
– Przebudowa ulicy Kilińskiego to doskonałe uzupełnienie trwającej od ponad trzech lat modernizacji centrum treningowo-szkoleniowego „za parowozownią”. Ostrowianie długo czekali na tę inwestycję. Po zakończeniu prac kierowcy zyskają komfort jazdy, a bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców bardzo się poprawi – podkreśla Mikołaj Kostka, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Koszt inwestycji to 1,3 mln złotych, z czego aż ponad 1,2 mln złotych pochodzi z dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład , Zadanie zostanie zrealizowane w pierwszej połowie roku