80 pracowników Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim jest w trakcie szkoleń, które skupiają się na profesjonalnym i kompleksowym kontakcie z mieszkańcami. Efektem ma być jeszcze bardziej przyjazny urząd.
- Ostrów Wielkopolski znalazł się w gronie miast, które pozyskały dofinansowanie z funduszy EOG. Realizacja ostrowskie, zwycięskiego projektu obejmuje również zwiększenie kompetencji pracowników w kontakcie z mieszkańcami - zaznacza Andrzej Baraniak, sekretarz Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
Szkolenia są realizowane w ramach projektu “E-Ostrów 2050 – Miasto Ekologiczne, Energetyczne, Ekonomiczne”. Mają one na celu podniesienie kompetencji pracowników urzędu związanych z profesjonalną i kompleksową obsługą mieszkańców.
Spotkania prowadzi trener rozwoju osobistego Adam Pluciński.
Uczestnicy szkolenia poszerzą wiedzę i umiejętności w zakresie:
-
skutecznej komunikacji,
-
asertywności i radzenia sobie z emocjami,
-
rozpoznawania potrzeb klientów,
-
stylów komunikacji oraz dopasowywania stylu komunikacji do stylu rozmówcy,
-
zasad dostępności w komunikacji,
-
postępowania w sytuacjach trudnych i niestandardowych, a w tym:
o łagodzenia sytuacji konfliktowych,
o technik dawania informacji zwrotnej.
80 pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z mieszkańcami przechodzi dwudniowe szkolenia w zakresie obsługi interesantów. Spotkania trwają przez cały listopad i zostały tak rozłożone, by nie utrudniały codziennej pracy urzędu.
Zadanie realizowane w ramach projektu pn. „E - Ostrów 2050 – Miasto Ekologiczne, Energetyczne, Ekonomiczne” współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 oraz budżetu państwa w ramach Programu „Rozwój lokalny”.