Hejt, mowa nienawiści, nękanie, cyberprzemoc, poniżanie… Kampania społeczna Miasta Ostrowa Wielkopolskiego “Hejt. Nie gram w to” to stanowczy sprzeciw wobec takich zachowań. To również priorytet na nowy rok szkolny 2024/2025 wyznaczony przez Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
- Hejt to ogromny problem i wielu z nas się z nim boryka. Niestety to sprawa, która dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież. Dziękuję naszym sportowcom za włączenie się w kampanię społeczną, bo to często oni są autorytetami i wzorami. Teraz stali są ambasadorami kampanii społecznej. Mam nadzieję, że efektem tych działań będzie większe zrozumienie emocji drugiego człowieka i każdy z nas będzie mógł szczerze powiedzieć: „Hejt. Nie gram w to” – mówi Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Ambasadorami miejskiej akcji zostali sportowcy z Ostrowa Wielkopolskiego: Gracjan Szostak, Borys Szlachetka, Oliwia Kalińska, Ksawery Nawrocki, Nina Sujka, Amelia Szewczyk, Sandra Świerblewska, Krzysztof Łyżwa, Julia Kunicka, Jakub Sobierajczyk, Aleksandra Kuświk i Aleksandra Nawrocka. To ich zobaczymy na plakatach i billboardach w mieście.
- To już kolejna kampania z udziałem sportowców z Ostrowa Wielkopolskiego. W 2023 roku zaprosiliśmy ich do akcji “Wybierz sport. Nie używki”. Tegoroczną kampanię poświęcamy innemu, choć równie ważnemu problemowi, hejtowi. Dziękuję klubom sportowym i sportowcom za współpracę - dodaje Sebastian Górski, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Priorytet na rok szkolny 2024/2025
Sprzeciw wobec hejtowi to również priorytet na nowy rok szkolny nakreślony przez Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. Dyrektorzy szkół podstawowych mają skupić się w najbliższych miesiącach w programach wychowawczych na edukacji emocjonalnej uczniów w tym zakresie tak, by w przyszłości przyniosło to realne, pozytywne zmiany wśród społeczności szkolnych.
- Ważne, by ten priorytet i kampania społeczna były nie tylko czczymi hasłami. Depresja, czy odrzucenie przez społeczeństwo to prawdziwe problemy z którymi mierzą się ofiary hejtu. Właśnie dlatego musimy działać - starać się, ten sprzeciw wobec hejtu, przekuć w tolerancję i wsparcie - dodaje prezydent Beata Klimek.
Hejt oczami Młodego Ostrowa
Pierwszym krokiem działań w ramach kampanii “Hejt. Nie gram w to” był konkurs plastyczno - graficzny dla Młodego Ostrowa. W konkursie dzieci i młodzież przygotowały własne projekty billboardów w tej tematyce. Miasto część z nich chce zaprezentować mieszkańcom właśnie w tych dużych formach bilbordowych.
- Cieszę się, że zobaczę swoją pracę na billboardzie w mieście. Co zawarłam na grafice? Przede wszystkim są tam hasła - przyczyny hejtu, a nie tylko skutki - podkreśla Dagmara Borowczyk, jedna ze zwyciężczyń konkursu.
Grafiki już w najbliższych dniach pojawią się w przestrzeni miejskiej.
Autorkami kampanii są Sandra Jankowska, Anna Kłopocka i Anna Woźnica z Kancelarii Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.