Ilustracja do artykułu: „W kręgu twierdzenia Pitagorasa” -  podsumowanie projektu.

„W kręgu twierdzenia Pitagorasa” - podsumowanie projektu.

16-04-2018

Ile jesteśmy w stanie trwale zapamiętać? Raptem jedną dziesiątą tego, co przeczytaliśmy, połowę tego, co widzieliśmy lub słyszeliśmy i niemal wszystko, bo aż 90% tego, co sami zrobiliśmy.
Uczniowie klasy 2A (oddział gimnazjalny) Szkoły Podstawowej Uczniów Kreatywnych, w ramach lekcji matematyki, pracowali metodą projektu samodzielnie zdobywając wiedzę i realizując postawione im zadania związane z twierdzeniem Pitagorasa.
Na początku marca uczniowie zostali podzieleni na 7 zespołów zadaniowych.

Grupa nr 1      Temat: Liczby zaprzyjaźnione

Grupa nr 2      Temat: Trójki pitagorejskie
Grupa nr 3      Temat: Myśli filozoficzne pitagorejczyków

Grupa nr 4      Temat: Film z krótkimi wywiadami dotyczącymi życia, 
                                       działalności Pitagorasa i znajomości tw. Pitagorasa

Grupa nr 5      Temat: Drzewa i ślimaki pitagorejskie.

Grupa nr 6      Temat: Gwiazda pitagorejska

Grupa nr 7      Temat: Gra dydaktyczna „ Twierdzenie Pitagorasa”

 

Uczniowie ponad miesiąc pracowali nad wybranym tematem, W ramach lekcji polubić matematykęmieli możliwość konsultacji z nauczycielem. 12 kwietnia 2018 roku zaprezentowali rodzicom i nauczycielom efekty swojej pracy.

Podczas pokazów klasa 2A wykazała się kreatywnością i pomysłowością. Wytworem pracy młodzieży były: prezentacje multimedialne, plakaty, film, gra dydaktyczna. Każdy zespół był świetnie przygotowany do prezentacji i potrafił zaciekawić publiczność, która chętnie nagradzała wystąpienia brawami.

W Szkole Podstawowej Uczniów Kreatywnych w każdym roku szkolnym realizowane są projekty przedmiotowe oraz międzyprzedmiotowe.

To zespołowe działania zaplanowane i koordynowane przez nauczyciela, a realizowane samodzielnie przez uczniów. Nauczyciel musi wykazać dużo zaufania dla umiejętności i możliwości uczniów. Jego rola polega głównie na organizowaniu i koordynowaniu ich pracy, pełnieniu roli dyskretnego przewodnika na drogach zdobywania przez nich wiedzy.

To uczniowie przejmują odpowiedzialność za własną pracę. Efektywność tej metody polega na tym, że uwzględnia indywidualne potrzeby i zainteresowania ucznia, integruje wiedzę szkolną i pozaszkolną łącząc proces nauczania z doświadczeniem i aktywnym działaniem.

Podczas realizacji projektów uczeń kształci umiejętność samooceny, samodzielności, samorządności i współpracy w grupie oraz nabywa umiejętności organizacyjne, na które jest zapotrzebowanie na współczesnym rynku pracy.

 

Żródło: Szkoła Podstawowa Uczniów Kreatywnych

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x