Ile jesteśmy w stanie trwale zapamiętać? Raptem jedną dziesiątą tego, co przeczytaliśmy, połowę tego, co widzieliśmy lub słyszeliśmy i niemal wszystko, bo aż 90% tego, co sami zrobiliśmy.
Uczniowie klasy 2A (oddział gimnazjalny) Szkoły Podstawowej Uczniów Kreatywnych, w ramach lekcji matematyki, pracowali metodą projektu samodzielnie zdobywając wiedzę i realizując postawione im zadania związane z twierdzeniem Pitagorasa.
Na początku marca uczniowie zostali podzieleni na 7 zespołów zadaniowych.
Grupa nr 1 Temat: Liczby zaprzyjaźnione
Grupa nr 2 Temat: Trójki pitagorejskie
Grupa nr 3 Temat: Myśli filozoficzne pitagorejczyków
Grupa nr 4 Temat: Film z krótkimi wywiadami dotyczącymi życia,
działalności Pitagorasa i znajomości tw. Pitagorasa
Grupa nr 5 Temat: Drzewa i ślimaki pitagorejskie.
Grupa nr 6 Temat: Gwiazda pitagorejska
Grupa nr 7 Temat: Gra dydaktyczna „ Twierdzenie Pitagorasa”
Uczniowie ponad miesiąc pracowali nad wybranym tematem, W ramach lekcji polubić matematykęmieli możliwość konsultacji z nauczycielem. 12 kwietnia 2018 roku zaprezentowali rodzicom i nauczycielom efekty swojej pracy.
Podczas pokazów klasa 2A wykazała się kreatywnością i pomysłowością. Wytworem pracy młodzieży były: prezentacje multimedialne, plakaty, film, gra dydaktyczna. Każdy zespół był świetnie przygotowany do prezentacji i potrafił zaciekawić publiczność, która chętnie nagradzała wystąpienia brawami.
W Szkole Podstawowej Uczniów Kreatywnych w każdym roku szkolnym realizowane są projekty przedmiotowe oraz międzyprzedmiotowe.
To zespołowe działania zaplanowane i koordynowane przez nauczyciela, a realizowane samodzielnie przez uczniów. Nauczyciel musi wykazać dużo zaufania dla umiejętności i możliwości uczniów. Jego rola polega głównie na organizowaniu i koordynowaniu ich pracy, pełnieniu roli dyskretnego przewodnika na drogach zdobywania przez nich wiedzy.
To uczniowie przejmują odpowiedzialność za własną pracę. Efektywność tej metody polega na tym, że uwzględnia indywidualne potrzeby i zainteresowania ucznia, integruje wiedzę szkolną i pozaszkolną łącząc proces nauczania z doświadczeniem i aktywnym działaniem.
Podczas realizacji projektów uczeń kształci umiejętność samooceny, samodzielności, samorządności i współpracy w grupie oraz nabywa umiejętności organizacyjne, na które jest zapotrzebowanie na współczesnym rynku pracy.
Żródło: Szkoła Podstawowa Uczniów Kreatywnych