Przypominamy, że do 31 stycznia podmioty wykorzystujące wyroby zawierające azbest mają obowiązek przedłożyć „Informację o wyrobach zawierających azbest” właściwemu organowi.
Prezydent Miasta jest właściwy do przyjmowania informacji od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami posiadającymi nieruchomości na terenie Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
Pozostałe podmioty wykorzystujące wyroby zawierające azbest mają obowiązek przedkładania informacji o wyrobach zawierających azbest marszałkowi województwa.
Informację należy przedkładać corocznie, a także w przypadku, gdy wyrób zawierający azbest został z terenu nieruchomości usunięty (w celu usunięcia go z Bazy Azbestowej).
Obowiązek przedkładania informacji o wyrobach zawierających azbest wynika z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8, poz. 31).
Formularz informacji można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim pod poniższym linkiem:
Informacji w powyższej kwestii udziela Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Referat Ochrony Środowiska pod nr tel. 62-58-22-227, 62-58-22-237, 62-58-22-213.
UWAGA: Złożenie informacji nie jest równoznaczne ze staraniem się o dofinansowanie usunięcia wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości.