Dziś weszły w życie zapisy nowego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim. Dzięki wprowadzonym zmianom ostrowski urząd zyska sprawniejszą koordynację prowadzonych przez siebie zadań. Dodatkowo zmiany te wykluczą ryzyko nakładania się kompetencji poszczególnych wydziałów i referatów.
Nowy Regulamin zakłada połącznie dwóch wydziałów - Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami. W jego ramach powstał Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
- Wydział Gospodarki Komunalnej będzie realizował zadania dotyczące współdziałania jednostek organizacyjnych Urzędu Miejskiego oraz spółek komunalnych w bieżącym zaspokajaniu potrzeb mieszkańców w zakresie dostępu do usług publicznych i komunalnych informuje Jakub Szczurek, pierwszy zastępca prezydenta Ostrowa.
W istniejącym do tej pory Wydziale Inwestycji i Gospodarki Komunalnej funkcjonowały m.in.: Referat Zamówień Publicznych oraz Referat Inwestycyjno – Techniczny. Zostały one włączone do Wydziału Rozwoju Miasta.
- Realizowana obecnie ofensywa inwestycyjna na lata 2017 -2018, przy wykorzystaniu bezzwrotnych środków zewnętrznych, uzasadnia utworzenie wydziału odpowiedzialnego za kompleksowe przygotowanie zadań inwestycyjnych – od przygotowania wszelkich czynności formalno – prawnych, przez uzyskanie dofinansowania zewnętrznego w części zadań, realizacje inwestycji, aż po jej rozliczenie – mówi pierwszy zastępca prezydenta Ostrowa.
Funkcjonujące do tej pory w Wydziale Inwestycji i Gospodarki Komunalnej referaty: Gospodarki Komunalnej, Transportu Miejskiego zostały włączone do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
W pionie podlegającym bezpośrednio pierwszemu zastępcy prezydenta Ostrowa Wielkopolskiego znajdują się obecnie następujące wydziały:
1. Wydział Administracji Przestrzennej,
- Referat Architektury i Urbanistyki,
- Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami,
- Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym.
2. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
- Referat Gospodarki Komunalnej,
- Referat Transportu Miejskiego,
- Referat Ochrony Środowiska,
- Referat Gospodarki Odpadami,
- Inżynier Miasta.
3. Wydział Rozwoju Miasta,
- Referat Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych,
- Referat Obsługi Inwestorów,
- Referat Zamówień Publicznych,
- Referat Inwestycyjno – Techniczny,
- Pełnomocnik ds. Rewitalizacji Miasta,
a także:
- Miejski Konserwator Zabytków,
- Plastyk Miejski,
- Biuro Nadzoru Właścicielskiego.
Zmiany układu funkcjonalnego obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim spowodowane były koniecznością dostosowania zakresu działań poszczególnych komórek do zaspokajania potrzeb mieszkańców w zakresie administracji przestrzennej, gospodarki komunalnej, jak również rozwoju miasta. Przeprowadzenie zmian w Regulaminie umożliwi sprawniejszą koordynację zadań realizowanych przez ostrowski urząd w strategicznych obszarach. Ponadto zmiany te wykluczają nakładanie się kompetencji przez poszczególne wydziały i referaty.