Ilustracja do artykułu: Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym urzędu

Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym urzędu

09-05-2017

Dziś weszły w życie zapisy nowego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim. Dzięki wprowadzonym zmianom ostrowski urząd zyska sprawniejszą koordynację prowadzonych przez siebie zadań. Dodatkowo zmiany te wykluczą ryzyko nakładania się kompetencji poszczególnych wydziałów i referatów.

Nowy Regulamin zakłada połącznie dwóch wydziałów - Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami. W jego ramach powstał Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

- Wydział Gospodarki Komunalnej będzie realizował zadania dotyczące współdziałania jednostek organizacyjnych Urzędu Miejskiego oraz spółek komunalnych w bieżącym zaspokajaniu potrzeb mieszkańców w zakresie dostępu do usług publicznych i komunalnych informuje Jakub Szczurek, pierwszy zastępca prezydenta Ostrowa.

W istniejącym do tej pory Wydziale Inwestycji i Gospodarki Komunalnej funkcjonowały m.in.: Referat Zamówień Publicznych oraz Referat Inwestycyjno – Techniczny. Zostały one włączone do Wydziału Rozwoju Miasta.  

- Realizowana obecnie ofensywa inwestycyjna na lata 2017 -2018, przy wykorzystaniu bezzwrotnych środków zewnętrznych, uzasadnia utworzenie wydziału odpowiedzialnego za kompleksowe przygotowanie zadań inwestycyjnych – od przygotowania wszelkich czynności formalno – prawnych, przez uzyskanie dofinansowania zewnętrznego w części zadań, realizacje inwestycji, aż po jej rozliczenie – mówi pierwszy zastępca prezydenta Ostrowa.

Funkcjonujące do tej pory w Wydziale Inwestycji i Gospodarki Komunalnej referaty: Gospodarki Komunalnej, Transportu Miejskiego zostały włączone do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

W pionie podlegającym bezpośrednio pierwszemu zastępcy prezydenta Ostrowa Wielkopolskiego znajdują się obecnie następujące wydziały:

1. Wydział Administracji Przestrzennej,

- Referat Architektury i Urbanistyki,

- Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami,

- Referat Gospodarowania Mieniem Komunalnym.

2. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

- Referat Gospodarki Komunalnej,

- Referat Transportu Miejskiego,

- Referat Ochrony Środowiska,

- Referat Gospodarki Odpadami,

- Inżynier Miasta.

3. Wydział Rozwoju Miasta,

- Referat Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych,

- Referat Obsługi Inwestorów,

- Referat Zamówień Publicznych,

- Referat Inwestycyjno – Techniczny,

- Pełnomocnik ds. Rewitalizacji Miasta,

a także:

- Miejski Konserwator Zabytków,

- Plastyk Miejski,

- Biuro Nadzoru Właścicielskiego.

Zmiany układu funkcjonalnego obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim spowodowane były koniecznością dostosowania zakresu działań poszczególnych komórek do zaspokajania potrzeb mieszkańców w zakresie administracji przestrzennej, gospodarki komunalnej, jak również rozwoju miasta. Przeprowadzenie zmian w Regulaminie umożliwi sprawniejszą koordynację zadań realizowanych przez ostrowski urząd w strategicznych obszarach. Ponadto zmiany te wykluczają nakładanie się kompetencji przez poszczególne wydziały i referaty.

Biuro Prasowe

bprasowe@umostrow.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x