Ilustracja do artykułu: Masz do usunięcia azbest? Skorzystaj z dofinansowania

Masz do usunięcia azbest? Skorzystaj z dofinansowania

29-07-2024

W Ostrowie Wielkopolskim rozpocznie się program, dzięki któremu mieszkańcy miasta mogą za darmo pozbyć się niebezpiecznych dla zdrowia elementów azbestowych ze swoich budynków. Nabór wniosków trwa od 1 sierpnia.  

Miasto Ostrów Wielkopolski pozyskało środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na usuwanie wyrobów zawierających azbest.

- W naszym mieście wciąż są budynki, które powstawały przy użyciu niebezpiecznego dla zdrowia azbestu. Kolejny raz namawiamy właścicieli takich obiektów, by pozbyli się tych elementów przy finansowym wsparciu miasta. Azbest zostanie unieszkodliwiony na składowisku odpadów niebezpiecznych przez specjalistyczną firmę posiadającą niezbędne pozwolenia – przekonuje Mikołaj Kostka, zastępca prezydent Ostrowa.

Z programu mogą skorzystać osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, działkowcy uprawnieni do korzystania z działki w rodzinnym ogrodzie działkowym, posiadające nieruchomości na terenie Miasta Ostrów Wielkopolski. Na to zadanie przeznaczone zostanie 42 000 złotych. Środki te zostały pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

- W ramach tego projektu prowadzimy dwa zadania polegające na: demontażu, transporcie do unieszkodliwiania i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest oraz zbieraniu, transporcie do unieszkodliwiania i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest, w odpowiedniej instalacji. Dzięki pozyskanemu wsparciu, ostrowianie mogą pozbyć się tych niebezpiecznych odpadów za darmo – dodaje wiceprezydent Mikołaj Kostka.

Miasto sfinansuje 100% kosztów tej usługi, z zastrzeżeniem górnego limitu dofinansowania w wysokości 4 000 złotych. Do kosztów kwalifikowanych zaliczany jest demontaż, zebranie, transport oraz unieszkodliwiania odpadów. Dotacja nie dotyczy natomiast zakupu i montażu nowych pokryć dachowych, elementów budowlanych, elewacji i innych elementów.

Nabór zgłoszeń w ramach programu rozpocznie się 1 sierpnia 2024 r. i potrwa do 21 sierpnia 2024 r. (włącznie). Zgłoszenia wraz z załącznikami należy składać w wersji papierowej:

- w Referacie Obsługi Mieszkańców zlokalizowanym na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim,

- na adres Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim (Al. Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski).

Za datę złożenia zgłoszenia uznaje się dzień wpływu do Urzędu Miejskiego. Zgłoszenia złożone przed dniem rozpoczęcia naboru i po dniu jego zakończenia pozostawiane będą bez rozpatrzenia.

Formularze zgłoszeń dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej:

https://bip.umostrow.pl/sprawa-do-zalatwienia/224/zgloszenia-w-ramach-programu-usuwania-wyrobow-zawierajacych-azbest-z-terenu-gminy-miasto-ostrow-wielkopolski-w-roku-2024

, a także w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

 

Szczegółowe informacje udzielane są w Referacie Ochrony Środowiska, Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim:,

- numer telefonu: 62-58-22-408 lub 62-58-22-407

- adres e-mail: ros@umostrow.pl.

 

Pomoc udzielana będzie do wyczerpania środków finansowych. Prace związane z usuwaniem azbestu potrwają do 31 października tego roku.


 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x