W naszym mieście wprowadzony został Ostrowski Pakiet Pomocowy, którego jednym z punktów jest wsparcie przedsiębiorców będących podatnikami podatków od nieruchomości i od środków transportowych poprzez odroczenie terminu ich płatności i rozłożenia jej na raty. W szczególnych przypadkach starać się można o umorzenie zaległości podatkowych.
By skorzystać z tego wsparcia uzasadniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć:
1. W formie elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym poprzez skrzynkę podawczą ePUAP,
2. Drogą mailową na adres rpl@umostrow.pl,
3. W formie pisemnej, wysyłając wniosek pocztą – Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim, al. Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski.
Z uwagi na stan zagrożenia epidemicznego na terenie kraju nie można dostarczać wniosków osobiście do Urzędu Miejskiego.
Przedsiębiorca, który będzie chciał skorzystać z ww. ulg, do wniosku musi dołączyć podstawowe wymagane dokumenty:
– oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis,
– formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
– sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów),
– dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej,
- oświadczenie o zaleganiu bądź nie zaleganiu wobec Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
– oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą). Jeżeli sytuacja finansowa przedsiębiorcy nadal będzie trudna - mimo przyznanej ulgi - będzie on mógł ponownie wystąpić z wnioskiem o zmianę wydanej decyzji ulgowej na minimum 30 dni przed upływem terminu odroczenia lub upływem płatności danej raty.