Ilustracja do artykułu: Wiadukt na Osiedlowej jak nowy

Wiadukt na Osiedlowej jak nowy

29-01-2010

Dobiegają końca przebudowa wiaduktu i budowa ulicy Osiedlowej w Ostrowie Wielkopolskim. Inwestycja jest realizowana dzięki pozyskanym przez miasto środkom unijnym z programu WRPO. - Realizacja tego projektu komunikacyjnie otwiera nam nowe tereny inwestycyjne, łączy też i ulicę Staroprzygodzką i Osiedlową z drogą krajową nr 11 – mówi Prezydent Radosław Torzyński.

Wniosek do WRPO przygotowało Biuro Pozyskiwania Środków Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

- Zadanie przedstawiliśmy jako usprawnienie komunikacji dróg gminnych z drogą krajową nr 11 w Ostrowie Wielkopolskim. Miasto pozyskało na ten cel ponad 3 miliony 500 tysięcy złotych. Koszt całkowity zadania to ponad 7,2 miliona złotych – podkreśla Karolina Pilarczyk – Dworaczyńska, kierownik Biura Pozyskiwania Środków Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

Ulica Osiedlowa – wbrew swojej nazwie - biegnie głównie wzdłuż terenów Specjalnej Strefy Ekonomicznej, łączy się z ulicą Staroprzygodzką. Przy niej zlokalizowane są tereny inwestycyjne, które miasto wykupiło i wyposażyło w media.

- Po zakończonej budowie Osiedlowa połączy ulicę Przeskok z drogą krajową nr 11 ( ul. Wrocławska). Po wiadukcie - po gruntownej przebudowie - będą mogły jeździć samochody ciężarowe o tonażu nawet do 30 ton. Dzięki temu ciężkie samochody nie będą musiały jeździć przez centrum miasta – wyjaśnia Zastępca Prezydenta Miasta Stanisław Krakowski.

Co zostało zrobione na ul. Osiedlowej? Nowa nawierzchnia z betonu asfaltowego na długości 1104 metrów, chodnik z kostki betonowej, zjazdy, ścieżki pieszo – rowerowej, kanalizacja deszczowa na długości 253 metrów. W ramach zadania pobudowana została linia napowietrzna oświetlenia ulicznego i usunięta kolizja energetyczna. Wiadukt jest teraz konstrukcją wolnopodpartą, jednoprzęsłową, składającą się w przekroju poprzecznym z 10 sztuk dźwigarów stalowych o wysokości całkowitej 60 cm. Szerokość całkowita przekroju poprzecznego wynosi 13,20 m.

- Dotychczasowe stare podpory zostały rozebranie. Przyczółki zaprojektowano zostały jako żelbetowe, z betonu klasy B30 zbrojone, masywne ze stojącymi skrzydłami, posadowione bezpośrednio na gruncie – dodaje S.Krakowski.

Wykonawcą robót budowlanych związanych z przebudową wiaduktu kolejowego w ciągu drogi Osiedlowej było konsorcjum firm: Feroco SA z Poznania i Pol-Dróg z Piły. Budowę jezdni, chodników, ścieżki pieszo-rowerowej, kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego wykonała firma Pol-Dróg SA Ostrów Wielkopolski. Firmy zostały wyłonione w drodze przetargu.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x