W poniedziałek 7 października 2019 r. uczniowie klasy Ia pod opieką wychowawcy p. Sandry Krell wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania – Codeweek 2019.
Po uprzednio zgłoszonym i zaakceptowanym przez ambasadorów wydarzeniu, dzieci wykonały zadania służące rozwijaniu logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, a także umiejętności pracy zespołowej.
Jednym z zadań było zapoznanie się z rzeczywistością rozszerzoną dzięki aplikacji Quiver. Na specjalnie przygotowanej kolorowance dzieci stworzyły wymarzonych, czworonożnych przyjaciół, którzy zawitali w klasie i chętnie się z nimi bawili. W odróżnieniu od wirtualnej rzeczywistości, rzeczywistość rozszerzona pozwala światu generowanemu cyfrowo nakładać się na realny obraz. Uczniowie podeszli do zadania bardzo profesjonalnie.
W nagrodę za udział i wspieranie ideii programowania szkoła, a także wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty.
Źródło: Szkoła Podstawowa nr 14