Ilustracja do artykułu: 42 mln zł na walkę z niską emisją w Ostrowie

42 mln zł na walkę z niską emisją w Ostrowie

20-11-2017

Blisko 32 mln zł unijnego dofinansowania na wart ponad 42,5 mln zł projekt "Unowocześnienie transportu miejskiego Ostrowa Wielkopolskiego wraz z innymi działaniami niskoemisyjnymi na terenie Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej" otrzymało nasze miasto ze środków Unii Europejskiej. Projekt pozwoli zintegrować ruch rowerowy, samochodowy, autobusowy i kolejowy.

- To największy w historii Ostrowa Wielkopolskiego projekt unijny realizowany przez miasto - mówi prezydent Beata Klimek. - To potężny projekt, który realizowany będzie przez blisko dwa lata. Pozwoli on poprawić infrastrukturę komunikacyjną, podniesie stan bezpieczeństwa oraz poprawi jakość powietrza. Na ulicach Ostrowa pojawią się kolejne ekologiczne autobusy, nowe wiaty przystankowe, kolejne stacje roweru miejskiego oraz ścieżki rowerowe.

W ramach projektu zakupionych zostanie 6 nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie elektrycznych, 3 autobusy o napędzie spalinowym spełniające wysoką normę EURO 6 oraz 3 ładowarki dwustanowiskowe do autobusów elektrycznych. Ponadto na terenie Ostrowa stanie pięć biletomatów stacjonarnych, gdzie będzie można kupić bilety autobusowe, a kolejnych 50 biletomatów zostanie zainstalowanych w autobusach.

To nie jedyne udogodnienie dla pasażerów - w ramach projektu bowiem zakupionych zostanie także 50 nowych wiat przystankowych oraz 25 tablic elektronicznych Systemu Pasażerskiej Informacji Przystankowej.

Pomiędzy ulicami Wojska Polskiego i Dworcową wybudowane zostanie centrum przesiadkowe, które pozwoli zintegrować różne rodzaje transportu, ułatwiając korzystanie z komunikacji publicznej pasażerom.

Ważnym elementem projektu jest również budowa ścieżek rowerowych. Wspólnie z Powiatem Ostrowskim miasto wybuduje ścieżkę rowerową z Ostrowa Wielkopolskiego od ul. Plażowej przez Lewków do Michałkowa oraz drogę dla rowerów wzdłuż ul. Limanowskiego na odcinku od ul. Kaliskiej  do al. Słowackiego. Ścieżka rowerowa powstanie także w ciągu ul. Piłsudskiego. Infrastruktura rowerowa wzbogaci się także o samoobsługowe punkty napraw dla rowerów.

W mieście pojawią się dwie kolejne stacje roweru miejskiego - 30 stanowisk z 20 rowerami, zmodernizowane zostanie oświetlenie uliczne w osiedlach nr 1 Śródmieście i nr 4 im. Jana Pawła II oraz wdrożony zostanie system zarządzania i organizacji ruchu ITS na terenie miasta.

- Przygotowując ten projekt wprowadziliśmy do niego ponadstandardowe udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, bo dla wielu z nich korzystanie z komunikacji miejskiej jest dużym wyzwaniem - dodaje prezydent Beata Klimek. - W autobusach znajdzie się antypoślizgowa nawierzchnia podłogowa, powiadomienia głosowe, podjazdy dla wózków inwalidzkich oraz bezstopniowe wejścia do autobusów. W centrum przesiadkowym wysokość krawędzi peronów i chodników dostosowane zostanie do poziomu podłogi obsługującego taboru, a miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych umieszczone zostaną w najbardziej dogodnych miejscach tego obiektu. Rozkłady jazdy wyświetlane na tablicach informacyjnych dostosowane będą do osób niedowidzących.

Realizacja projektu potrwa do końca lipca 2019 r.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x