Kolejny etap Północnej Ramy Komunikacyjnej oraz ulica Środkowa to dwie inwestycje drogowe, które rozpoczną się jeszcze w lipcu. Wartość obu zadań to ponad 23 mln złotych, jednak ponad 16,5 mln złotych to pozyskane dofinansowanie. W środę, 15 czerwca, Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego, podpisała umowy z wykonawcami na rozbudowę dróg.
- Kolejny etap Północnej Ramy Komunikacyjnej i ulica Środkowa - podpisaliśmy umowy na dwie inwestycje, a prace rozpoczną się tu lada moment, bo jeszcze w lipcu. Łączna wartość obu drogowych zadań to ponad 23 mln złotych. Myślę, że ta kwota ukazuje jak duży będzie zakres prac, ale i jak ważne są te inwestycje drogowe w układzie komunikacyjnym Ostrowa Wielkopolskiego. Na obie inwestycję pozyskaliśmy ponad 16,5 mln złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - mówi Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Przetarg na rozbudowę drogi pomiędzy ulicami Grunwaldzkiej i Limanowskiego w Ostrowie Wielkopolskim wygrała firma Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego z Kalisza. Natomiast na przebudowę wraz z rozbudową ulicy Środkowej na odcinku od ulicy Grabowskiej do ulicy Wylotowej zwyciężyło konsorcjum firm: Wydobywanie kruszywa, usługi budowlane, handel materiałami budowlanymi Cieśla Bogdan z Wtórka, Budownictwo Inżynieryjne PERZ z Ostrowa Wielkopolskiego, ITERBUD Bartosz Kosecki z Kalisza.
Północna Rama Komunikacyjna
- Wzięliśmy sprawy w swoje ręce i dwa lata temu Północna Rama Komunikacyjna stała się faktem. Dziś kontynuujemy to, strategiczne i ważne dla komunikacji Ostrowa Wielkopolskiego, zadanie. Skierowanie ruchu na Ramę odciąża, już dziś, ruch na ulicy Limanowskiego. Obserwacje te cieszą nas i pokazują, że budowa Północnej Ramy Komunikacyjnej i kontynuacja tego rozwiązania ma sens - zaznacza Mikołaj Kostka, zastępca prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Pierwszy etap Północnej Ramy Komunikacyjnej objął rozbudowę skrzyżowania przy Galerii Ostrovia, w ciągu Alei Słowackiego do ulicy Grunwaldzkiej. Ta część Ramy została oddana do użytku w 2020 roku. Drugi etap, a więc rozbudowa Północnej Ramy Komunikacyjnej rozpocznie się jeszcze w lipcu, a zakończenie prac zaplanowano na październik 2023 roku.
Zadanie ma objąć budowę nowej drogi na odcinku od skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką do włączenia w pas drogowy ulicy Torowej, a także przebudowę i rozbudowę samej ulicy Torowej. Efektem inwestycji mają być nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, przebudowa istniejących i budowa nowych zjazdów, odwodnienie dróg, a także budowa i rozbudowa 8 skrzyżowań z ulicami Grunwaldzką, Mazurską, Czesława Niemena, Daleką, Krótką, Skrytą, Północną, Limanowskiego.
Koszt inwestycji to ponad 18 mln złotych, z czego dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład to ponad 14 mln złotych.
ulica Środkowa
Prace na ulicy Środkowej również mają rozpocząć się jeszcze w lipcu. To długa i istotna ulica we wschodniej części Ostrowa Wielkopolskiego. Obecnie jezdnia nie posiada krawężników, a nawierzchnia jest w bardzo złym stanie. Do tego nie ma tu chodników i zjazdów do posesji. Obecnie ruch pieszych odbywa się po jezdni lub po poboczu gruntowym. To ma się zmienić. Całość jezdni ograniczona zostanie nowymi krawężnikami betonowymi. Na części drogi powstanie ścieżka rowerowa. Zaprojektowano także nowe oznakowanie poziome i pionowe, w tym zastosowanie znaków aktywnych na przejściach dla pieszych. Inwestycja ma zostać zakończone w połowie 2023 roku.
Koszt rozbudowy i przebudowy ulicy Środkowej to niemal 5 mln złotych, ale niemal połowa tych środków to pozyskane dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.