Trwa budowa nowego wiaduktu na ulicy Osiedlowej w Ostrowie Wielkopolskim. Wiadukt nad torami miał do tej pory nośność 10 ton, a po przebudowie będzie on pełnonośny umożliwiający transport najcięższych samochodów. Inwestycja wraz z drogą jest możliwa do realizacji dzięki środkom zewnętrznym – ponad 4 miliony - pozyskanym przez Miasto Ostrów Wielkopolski.
- Dzięki tym inwestycjom zwiększy się nośność wybudowanej drogi, a także wiaduktu. To z kolei pozwoli przenieść ruch samochodów na przebudowany ciąg komunikacyjny ograniczając ruch tych pojazdów w centrum miasta. Droga jest przede wszystkim takim kręgosłupem inwestycyjnym – biegnie bowiem wzdłuż miejskich terenów inwestycyjnych. Ponadto odciąży mieszkańców tej dzielnicy od ruchu ciężkich samochodów z zakładów, które już są zlokalizowane przy ul. Staroprzygodzkiej – mówi Radosław Torzyński, Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
W ramach przetargu wybudowana będzie nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego na długości 1104 metrów, chodnik z kostki betonowej, zjazdy, ścieżki pieszo – rowerowej, budowa kanalizacji deszczowej oraz montaż separatora stalowego z osadnikiem i przelewem burzowym.
W ramach przetargu pobudowana będzie linia napowietrzna oświetlenia ulicznego i usunięta kolizja energetyczna. Przebudowywany jest także wiadukt kolejowy. Z kolei na skrzyżowaniu ulicy Osiedlowej i ul. Wrocławskiej w ciągu drogi nr 11 powstanie sygnalizacja świetlna z wyznaczonymi lewoskrętami i pętlami indukcyjnymi.
- Istniejący do tej pory obiekt nad linią kolejową Kluczbork – Poznań w ciągu ulicy Osiedlowej jest konstrukcją wykonaną z betonowanych dźwigarów stalowych, opartą na żelbetowych podporach. Stan obiektu nie spełniał wymagań w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji. W ramach przebudowy obiektu zaprojektowano także nową konstrukcję nośną obiektu. Po remoncie ulica Osiedlowa wraz z nowym wiaduktem połączy ulicę Przeskok z drogą krajową nr 11. Bardzo trudnym logistycznie przedsięwzięciem będzie przebudowa wiaduktu kolejowego, ale tylko wtedy droga może odciążyć ulicę Staroprzygodzką i Zębcowską – podkreśla Stanisław Krakowski, Zastępca Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
Całość nośna wiaduktu została zaprojektowana jako konstrukcja wolnopodparta, jednoprzęsłowa, składająca się w przekroju poprzecznym z 10 sztuk dźwigarów stalowych o wysoko ci całkowitej 60 cm. Szeroko całkowita przekroju poprzecznego wynosi 13,20 m. Istniejące podpory zostały rozebranie. Przyczółki zaprojektowano zostały jako żelbetowe, z betonu klasy B30 zbrojone, masywne ze stojącymi skrzydłami, posadowione bezpośrednio na gruncie.
Koszt całkowity zadania to ponad7,2 miliona złotych. Aż 50% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych zostanie wsparte środkami pomocowymi. Budżet Miasta na to zadanie zostanie zasilony dotacją w kwocie 3.553.836,98 zł.
Wniosek o dofinansowanie z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej został złożony w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego”, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego, Schemat I Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tys. mieszkańców.
Woda w kranach w pełni bezpieczna do spożycia!
01-11-2024