Ilustracja do artykułu: Trekking po Himalajach

Trekking po Himalajach

04-03-2019

W piątek, 29 marca, o godz. 20.00 (Mała Scena OCK) kolejna wspaniała podróż Śladami Ostrowskich Globtroterów. Ostrowianie będą mogli przenieść się do Indii i Nepalu. Przemierzyć kilometry wokół Annapurny, ośmiotysięcznika leżącego w Himalajach. Naszym przewodnikiem będzie Ania Plucińska i Patryk Reba. Spotkanie poprowadzi Agnieszka Janowska.

Indie, kraj kontrastów. Jedni go kochają, inni nie widzą tam miejsca dla siebie. Gama niekończących się zapachów, kolorów i kontrastów, zupełnie odmienny od krajobrazu w Himalajach. Z Indii warto przenieś się do Nepalu, by móc zobaczyć na własne oczy te skrajności.

My będziemy podążać z Indii śladami naszych Ostrowskich  Globtroterów do podnóża Annapurny. Góry mierzącej 8091m n.p.m. Miejscowa nazwa góry jest połączeniem sanskryckich słów „anna” (pożywienie) i „purna” (wypełniona) i oznacza „Wypełnioną Pożywieniem”. Trekking wokół Annapurny trwa trzy tygodnie i jest uważany za najpiękniejszy na Świecie.

- Serdecznie zapraszamy wszystkich na wspólną podróż na północ Indii i do Nepalu. Będziemy poruszać się lokalną komunikacją, autostopem i motorem. Odwiedzimy wiele lokalnych rodzin, które zaoferowały nam dach nad głową. Odkryjemy przepiękny Kaszmir, który od lat walczy o niepodległość. Dowiemy się dlaczego każdy hindus chce zostać skremowany w miejscowości Waranasi. Pokażemy przerażające fakty o rzece Ganges. Przejedziemy się najwyższej położonymi drogami na świecie, zdobędziemy najwyższej położony most, pocztę oraz najwyżej położone jezioro na Ziemi. Przejdziemy również setki kilometrów himalajskimi ścieżkami, w tym dobrze znany wielbicielom gór trekking „ANNAPURNA CIRCUIT”, czyli trzy tygodniowy trekking wokół ośmiotysięcznika, gdzie zmierzymy się z takimi trudnościami jak choroba wysokościowa, czy śnieżna ślepota. Nie może zabraknąć więc nikogo, kto kocha naturę, góry, przygody, podróżowanie, poznawanie innych kultur i przecieranie nowych szlaków - mówi Ania Plucińska i Patryk Reba.

Śladami Ostrowskich Globtroterów to cykl spotkań podróżniczych organizowanych przez Agnieszkę Janowską/Montownie Kreatywną, odbywających się raz w miesiącu od 2012 roku. Bohaterami spotkań są ludzie z sąsiedztwa, pełnij pasji i miłości do poznawania Świata. Razem z nimi mieliśmy okazję być w najodleglejszych zakątkach Ziemi. Przemierzaliśmy bezdroża Syberii, zdobywaliśmy góry Tien Szan’u, pływaliśmy Batorym po Atlantyku, zwiedzaliśmy wyspę Hokkaido, w Afryce fotografowaliśmy pingwiny, a na Rapa Nui oglądaliśmy zaćmienie słońca. Prelekcje przez lata, zgromadziły ponad pięć tysięcy gości, a zainteresowanie nimi ciągle rośnie.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x