Erasmus+ to program, który Szkoła Podstawowa nr 7 im. gen. J. Bema w Ostrowie Wielkopolskim realizuje systematycznie od ponad 10 lat, podnosząc jakość poziomu kształcenia, wzmacniając jego europejski wymiar w edukacji poprzez rozwijanie współpracy międzynarodowej między szkołami z całej Europy
W okresie pandemii partnerzy projektu „Read Count and Play - these skills will take you a long way” z Finlandii, Irlandii, Turcji, Węgier, Portugalii i Polski musieli wypracować nowy model pracy, wzajemnej komunikacji i radzenia sobie z wyzwaniami, tymi wynikającymi z konieczności pogodzenia pracy zdalnej z realizacją zadań programu.
Ostatni tydzień kwietnia dla uczniów - członków klubu Erasmus z ostrowskiej siódemki obfitował w międzynarodowe spotkania w ramach realizacji projektu. Z powodu pandemii zadania, które zostały zaplanowane do realizacji podczas wizyty w Finlandii zostały przeniesione do sieci. Odbył się cykl wirtualnych spotkań.
W poniedziałek 26 kwietnia spotkali się wszyscy partnerzy projektu, od wtorku nauczyciele i uczniowie łączyli się oddzielnie z każdą partnerską szkołą. Tematem przewodnim spotkań były kulinaria. Dzięki temu kilkudziesięciu uczniów klas szóstych i siódmych poznało najpopularniejsze dania Turcji, Finlandii, Węgier, Portugalii oraz Irlandii. Młodzież podjęła wyzwanie Flipgrid „Mój kraj w 60 sekund”. Powstały filmiki, na których w telegraficznym skrócie uczniowie prezentowali swoje państwo. Dla wielu osób była to pierwsza okazja, by zacząć praktycznie wykorzystywać swoje umiejętności językowe. Uczniowie byli ciekawi, jak wygląda życie ich kolegów i koleżanek, o której zaczynają szkołę, czy też mają zadania domowe, czy Finowie również latem kąpią się w Bałtyku, a nawet która jest godzina (między Finlandią, a portugalską Maderą są 3 godziny różnicy czasu).
- Realizując projekt wirtualnie wszyscy uczestnicy projektu przekonali się jak wiele możliwości dają dzisiaj nowoczesne technologie, dzięki którym realną była międzynarodowa wirtualna wizyta partnerów programu Erasmus+. Jako koordynatorzy cieszymy się, że uczniowie ostrowskiej siódemki podejmują nowe wyzwania, nie mają trudności w komunikowaniu się w językach obcych są kreatywni, otwarci i czerpią radość z nowych kontaktów - mówi .