Jeśli jesteś osobą samotną, po 60. roku życia, mieszkającą na terenie Ostrowa Wielkopolskiego, i ze względu na swój stan zdrowia wymagasz dodatkowego monitoringu podnoszącego poczucie bezpieczeństwa - zgłoś się do Dziennego Domu „Senior+” przy ul. Limanowskiego 17. Z usługi Teleopieki będzie można skorzystać od 11 stycznia 2019 roku. Udział w programie jest bezpłatny.
W trosce o zdrowie ostrowskich seniorów, od kwietnia 2016 roku, uruchomiony został w Ostrowie program Teleopieki.
- Pozwala on na wezwanie pomocy w każdych okolicznościach, niezależnie od tego, czy jest to pomoc medyczna, zagrożone jest bezpieczeństwo, czy po prostu potrzebne jest wsparcie. System Teleopieki finansowany jest z budżetu Miasta - użytkownik nie ponosi żadnych kosztów związanych z realizacją usługi – mówi Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
W 2018 roku z Teleopieki skorzystało 60 osób, wykonano 116 połączeń alarmowych.
Usługa adresowana jest do osób samotnych, starszych, niepełnosprawnych po 60. roku życia.
- System ten oparty jest na działaniu trzech elementów składowych. Pierwszy z nich to telefon komórkowy lub stacjonarny – w celu wezwania pomocy osoba potrzebująca naciska przycisk SOS, za pomocą którego nawiązuje połączenie z Telecentrum Opieki. Całodobowe Telecentrum Opieki, dzięki zgromadzonym wcześniej informacjom, od razu identyfikuje osobę zgłaszającą. Informacje (imię, nazwisko, adres) są w razie potrzeby przekazywane także służbom ratunkowym, skracając ich czas dotarcia na miejsce. Trzeci element systemu to operator dyżurujący w Telecentrum Opieki, który odbierając zgłoszenie alarmowe od razu widzi wszystkie informacje o osobie, która uruchomiała alarm – dane kontaktowe seniora oraz jego rodziny lub opiekunów, stan zdrowia, adres zamieszkania – tłumaczy Dorota Krysiak-Molenda, kierownik Dziennego Domu Senior+.
Kroki, jakie należy podjąć, by zostać użytkownikiem systemu Teleopieki:
- zgłosić się do Dziennego Domu „Senior+” w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Limanowskiego 17, (tel. 62 720 48 26) by zapoznać się z usługą,
- wypełnić i podpisać stosowne formularze niezbędne do realizacji usługi,
- być osobą sprawną do użycia czerwonego przycisku alarmowego.