Ilustracja do artykułu: I międzynarodowe spotkanie przedstawicieli  szkół partnerskich

I międzynarodowe spotkanie przedstawicieli szkół partnerskich

27-03-2019

Szkoła to nie tylko miejsce, gdzie uczniowie uczą się poszczególnych przedmiotów. Ostrowska Siódemka to miejsce, w którym młodzi ludzie uczą się rozumieć, co czytają, wykorzystywać myślenie matematyczne do rozwiązywania problemów. Uczą się języków obcych, by porozumiewać się z rówieśnikami z innych krajów. Nauczyciele dbają o to by nie tylko uczyć, ale podejmują różnorodne działania, by uczyć ciekawie. Dwuletni projekt Erasmus+ „Read Count and Play - these skills will take you a long way” to inicjatywa nauczycieli z sześciu państw (Finlandia, Irlandia, Turcja, Węgry, Portugalia i Polska), która ma na celu zaopatrzenie uczniów w wiedzę, umiejętności i postawy, które ułatwią im sukces w życiu zawodowym. Zgodnie z założeniami Unii Europejskiej, pragnąc  upowszechniać edukację europejską, uczniowie i nauczyciele w ramach projektów międzynarodowych uczestniczą w wymianach i podróżują do odległych państw, by w ten sposób realizować cele rozpoczętych inicjatyw międzynarodowych. 

W dniach 17 -22 marca  w mieście Trabzon  w Turcjii  odbyło się I międzynarodowe spotkanie przedstawicieli  szkół partnerskich w ramach projektu " Read Count and Play - these skills will take you a long way  " W wizycie uczestniczyło 4 uczniów i 2 nauczycieli języka obcego. Organizatorzy spotkań międzynarodowych  stawiają sobie za cel  integrację środowiska nauczycieli, poznanie zasad funkcjonowania  systemu edukacyjnego w różnych krajach europejskich, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem  w dziedzinie edukacji  oraz poszukiwanie  wspólnych kierunków działań w ramach współpracy międzynarodowej. Wizyta partnerska w Turcji  miała na celu realizację zadań zaplanowanych w 2 letnim projekcie. Podczas spotkania  nauczyciele i uczniowie z Portugalii, Finlandii, Irlandii i  Węgier  mieli możliwość  zwiedzania  obiektów  szkolnych, uczestniczenia  w zajęciach edukacyjnych i panelach dyskusyjnych wymieniając doświadczenia i   planując kolejne  wymiany młodzieży w ramach projektu. Pięciodniowy  pobyt obfitował w różnorodne zajęcia, łączące zarówno zwiedzanie  pięknych zakątków Turcji,   jak również  pracę, związaną z tematem przewodnim całego projektu. Dużym sukcesem  wyjazdu było opracowanie przez wszystkich partnerów wspólnych metod i rozwiązań  w zakresie dalszych zadań realizacji projektu a tym samym stworzenie nowych perspektyw edukacyjnych  naszych uczniów.  Uczniowie w ramach wymiany partnerskiej poznali odmienne  tradycje i kulturę odległego kraju, w praktyczny sposób doskonalili swoje umiejętności językowe, wspólnie z rówieśnikami z 6 państw spędzali  czas na wycieczkach, rozmowach i wspólnej zabawie. Dla nauczycieli i uczniów , którzy gościli w zagranicznej szkole było to nowe wyzwanie, doświadczenie, które stało się źródłem wielu nowych bodźców i inspiracji.

Praca w szkole w innym kraju europejskim umożliwiła młodzieży  i nauczycielom  wykorzystanie w praktyce solidnej wiedzy teoretycznej oraz poszerzenie własnych horyzontów myślowych poprzez poznanie ludzi z różnych krajów i  kultur z odmiennym sposobem myślenia.

 Uczniowie i nauczyciele   korzystający z możliwości wymiany międzykulturowej doświadczają za każdym razem  możliwości  własnego rozwoju osobistego, mają znaczący wpływ  na życie partnerskiej  szkoły,  jej środowiska i całej  społeczności.

Wyjazdy w ramach programu Erasmus + to realizacja projektu, ale również  możliwość poznania nowych ludzi, zawiązania nowych przyjaźni i  odwiedzenia ciekawych miejsc. To właśnie nauczyciele ostrowskiej siódemki pragną zaproponować swoim uczniom w kolejnych latach realizacji projektu.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x