Szkoła to nie tylko miejsce, gdzie uczniowie uczą się poszczególnych przedmiotów. Ostrowska Siódemka to miejsce, w którym młodzi ludzie uczą się rozumieć, co czytają, wykorzystywać myślenie matematyczne do rozwiązywania problemów. Uczą się języków obcych, by porozumiewać się z rówieśnikami z innych krajów. Nauczyciele dbają o to by nie tylko uczyć, ale podejmują różnorodne działania, by uczyć ciekawie. Dwuletni projekt Erasmus+ „Read Count and Play - these skills will take you a long way” to inicjatywa nauczycieli z sześciu państw (Finlandia, Irlandia, Turcja, Węgry, Portugalia i Polska), która ma na celu zaopatrzenie uczniów w wiedzę, umiejętności i postawy, które ułatwią im sukces w życiu zawodowym. Zgodnie z założeniami Unii Europejskiej, pragnąc upowszechniać edukację europejską, uczniowie i nauczyciele w ramach projektów międzynarodowych uczestniczą w wymianach i podróżują do odległych państw, by w ten sposób realizować cele rozpoczętych inicjatyw międzynarodowych.
W dniach 17 -22 marca w mieście Trabzon w Turcjii odbyło się I międzynarodowe spotkanie przedstawicieli szkół partnerskich w ramach projektu " Read Count and Play - these skills will take you a long way " W wizycie uczestniczyło 4 uczniów i 2 nauczycieli języka obcego. Organizatorzy spotkań międzynarodowych stawiają sobie za cel integrację środowiska nauczycieli, poznanie zasad funkcjonowania systemu edukacyjnego w różnych krajach europejskich, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie edukacji oraz poszukiwanie wspólnych kierunków działań w ramach współpracy międzynarodowej. Wizyta partnerska w Turcji miała na celu realizację zadań zaplanowanych w 2 letnim projekcie. Podczas spotkania nauczyciele i uczniowie z Portugalii, Finlandii, Irlandii i Węgier mieli możliwość zwiedzania obiektów szkolnych, uczestniczenia w zajęciach edukacyjnych i panelach dyskusyjnych wymieniając doświadczenia i planując kolejne wymiany młodzieży w ramach projektu. Pięciodniowy pobyt obfitował w różnorodne zajęcia, łączące zarówno zwiedzanie pięknych zakątków Turcji, jak również pracę, związaną z tematem przewodnim całego projektu. Dużym sukcesem wyjazdu było opracowanie przez wszystkich partnerów wspólnych metod i rozwiązań w zakresie dalszych zadań realizacji projektu a tym samym stworzenie nowych perspektyw edukacyjnych naszych uczniów. Uczniowie w ramach wymiany partnerskiej poznali odmienne tradycje i kulturę odległego kraju, w praktyczny sposób doskonalili swoje umiejętności językowe, wspólnie z rówieśnikami z 6 państw spędzali czas na wycieczkach, rozmowach i wspólnej zabawie. Dla nauczycieli i uczniów , którzy gościli w zagranicznej szkole było to nowe wyzwanie, doświadczenie, które stało się źródłem wielu nowych bodźców i inspiracji.
Praca w szkole w innym kraju europejskim umożliwiła młodzieży i nauczycielom wykorzystanie w praktyce solidnej wiedzy teoretycznej oraz poszerzenie własnych horyzontów myślowych poprzez poznanie ludzi z różnych krajów i kultur z odmiennym sposobem myślenia.
Uczniowie i nauczyciele korzystający z możliwości wymiany międzykulturowej doświadczają za każdym razem możliwości własnego rozwoju osobistego, mają znaczący wpływ na życie partnerskiej szkoły, jej środowiska i całej społeczności.
Wyjazdy w ramach programu Erasmus + to realizacja projektu, ale również możliwość poznania nowych ludzi, zawiązania nowych przyjaźni i odwiedzenia ciekawych miejsc. To właśnie nauczyciele ostrowskiej siódemki pragną zaproponować swoim uczniom w kolejnych latach realizacji projektu.