Na pierwszy dzień wiosny każdy czeka z utęsknieniem. Obserwujemy przyrodę i wypatrujemy jej zwiastunów. Zatem, gdy już ona nadejdzie, należy ją odpowiednio uczcić. Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej od jakiegoś czasu przygotowywali się do powitania wiosny. Zadbali o wiosenny wystrój sal lekcyjnych, wykonywali różnego rodzaju ozdoby, prace plastyczne. 21 marca uczniowie klas I i II Szkoły Podstawowej Uczniów Kreatywnych w radosnych nastrojach i ze śpiewem na ustach oraz w barwnych strojach przeszli ulicami osiedla, aby obwieścić wszystkim, że nadszedł czas pożegnania zimy. Każdej klasie w pochodzie tym towarzyszyła dostojna Marzanna, którą dzieci pozostawiły w specjalnie wyznaczonym miejscu.
Pierwszy dzień wiosny to także data Światowego Dnia Zespołu Downa, zwanego także Dniem Kolorowej Skarpety. Z tej okazji na całym świecie odbywają się imprezy, których celem jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej zespołu Downa, propagowanie praw i dobra tych ludzi oraz integracja z nimi. Kolorowe skarpetki nie do pary są symbolem niedopasowania genotypowego, z jakim borykają się osoby z Zespołem Downa. Nasi uczniowie w ten wyjątkowy dzień założyli skarpetki nie do pary w różnych wesołych kolorach. Przygotowano także gazetki klasowe przybliżające tą tematykę, oglądano zdjęcia, filmy, czy dyskutowano o dzieciach z Zespołem Downa. A wszystko po to, aby uświadomić, że „inny” to nie znaczy gorszy. Osoby z Zespołem Downa mają takie same pragnienia i potrzeby jak osoby pełnosprawne - oczekują miłości, uwagi, szacunku i akceptacji.
Źródło: Szkoła Podstawowa Uczniów Kreatywnych