Kampania - Big Cyc (2013 r.)
Zespół Big Cyc wraca na ostrowskie witacze w ramach kampanii promocyjnej miasta "Tu mieszkamy". Zespół obchodzi w 2013 r. jubileusz 25-lecia.
Podczas sobotniego (16.02.2013 r.) koncertu w OCK zaprezentowany został bilboard oraz jubileuszowe logo Big Cyca. Autorem projektu witacza jest pan Piotr Łopatka, zdjęcie udostępnił producent Rock Revolution i Armadapixels.
- Jubileusz zespołu jest okazją do zmiany witaczy. Jeśli kampania promocyjna ma mieć sens, to na witaczach musi „wisieć" ktoś rozpoznawalny nie tylko w Ostrowie Wielkopolskim, ale przede wszystkim w Polsce. Naszych szczypiornistów, którzy dotąd witali wjeżdżających do miasta, zna cały kraj i nie było powodu tego zmieniać. Teraz jest wyraźne zgranie w czasie, czyli 25-lecie zespołu i okazja do zmian - mówi Prezydent Jarosław Urbaniak.
Sobotni koncert otworzył Prezydent Jarosław Urbaniak, a poprowadził imprezę Jarosław Wardawy, autor książki o zespole Big Cyc. Z dużej sceny popłynęły m.in. dźwięki takich przebojów jak "Makumba" czy "Rudy się żeni", muzycy nie zapomnieli też o swych starych fanach, dla których zaśpiewali "Jak słodko zostać świrem" i "Berlin Zachodni". Były też utwory z najnowszej płyty "Zadzwońcie po milicję!". Koncert zakończyły bisy i 100-lat odśpiewane przez widownię.
Na powtórkę w wydaniu plenerowym muzycy zaprosili na 12 maja 2013r. do Parku Miejskiego na Majostaszki. Big Cyc zapowiedział też dwie nowe płyty.
- Wiele było pomysłów co zrobić z tym zespołem i Ostrów Wielkopolski wpadł na najlepszy, bo BIG CYCA powiesił. I tak ku obopólnej radości i reklamie wisieliśmy 5 lat temu, na nasze 20-lecie. Pomysł był widać trafiony, bo wracamy na bilbordy. Wielokrotnie w wywiadach pytano nas dlaczego nie przeprowadzamy się do Warszawy, były nawet takie propozycje. Odpowiedź jest tylko jedna - tutaj zespół zapuścił korzenie, tutaj czuje się wyśmienicie, nie obijamy się po plotkarskich portalach i dzięki temu zyskujemy tę bardziej wartościową publiczność - mówili artyści podczas konferencji prasowej.
BIG CYC w swoim dorobku ma 16 płyt. Wiele z nich osiągnęło status platynowej a łączny sprzedany nakład przekroczył 3 miliony. Są uczestnikami najważniejszych festiwali od Jarocina po Opole. Znakiem rozpoznawczym zespołu są teksty, komentujące polską rzeczywistość i przebojowa muzyka. Dzieje się tak za sprawą znanych szerokiej publiczności piosenek Dżej Dżeja i charyzmie frontmana - tekściarza, Krzysztofa Skiby. Big Cyc nieprzerwanie od 1988 roku przemierza polskie miasta i miasteczka zapełniając sale koncertowe, kluby i imprezy plenerowe.
Zespół kilkunastokrotnie koncertował poza granicami kraju w USA, Niemczech, Irlandii, Szkocji i Wielkiej Brytanii, jako pierwszy polski zespół wystąpił w Shepherd Bush Empire, legendarnym londyńskim klubie. Od wielu lat Big Cyc znajduje się w czołówce najczęściej koncertujących polskich zespołów.
- Kampania promocyjna miasta ma przyczynić się do większej identyfikacji Ostrowa Wielkopolskiego, podkreślenia walorów miasta i swojej oryginalności - dodaje Ewa Janiszewska, kierownik Referatu Promocji Miasta Urzędu Miejskiego.
Podczas pokoncertowej konferencji prasowej muzycy podpisali koszulkę i witacze, które tradycyjnie trafią na licytację WOŚP w 2014r. Była też okazja do zrobienia wspólnego zdjęcia i skosztowania jubileuszowego tortu.
Do tej pory bohaterami kampanii wizerunkowej Miasta Ostrowa Wielkopolskiego byli: Katarzyna Borowicz-Miss Polonia 2004 i III wicemiss świata, żużlowiec Tomasz Jędrzejak, piłkarze ręczni, członkowie reprezentacji Polski bracia Marcin i Krzysztof Lijewscy, zespół Big Cyc, kompozytor i jazzman Krzysztof Komeda Trzciński, Maciej Balcar, lider zespołu Dżem i Nie-Bo oraz wychowankowie Klubu Piłki Ręcznej „Ostrovia”: Marcin i Krzysztof Lijewski, Bartłomiej Jaszka, Bartłomiej Tomczak oraz ich trenerzy Eugeniusz Lijewski i Paweł Rusek.